Arkivassistent
Göteborgs kommun / Assistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla assistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Förvaltningen ansvarar för att driva och samordna den fysiska stadsplaneringen i Göteborgs Stad. Den ansvarar även för stadens reglering av bebyggelse, mark och vatten. Vi skapar förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet och en inbjudande offentlig miljö. På förvaltningen arbetar cirka 450 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
I Göteborgs Stad arbetar vi utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
Publiceringsdatum2024-06-26ArbetsuppgifterStuderar du på ett administrativt program med inriktning mot ABM, offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller liknande och söker ett extrajobb?
Vi söker nu två arkivassistenter som kan stärka upp vår arbetsgrupp till och med 31 december med eventuell möjlighet till förlängning. Anställningen är en timanställning med en förväntan på att du arbetar i snitt 20 timmar per vecka, med viss flexibilitet. Tjänsten är placerad inom enheten ärendehantering, som är en del av avdelningen utveckling och styrning. På enheten arbetar utöver arkivarier även nämndsekreterare och ärendecontrollers.
Enhetens uppdrag är att styra, stödja och utveckla stadsbyggnadsförvaltningens ärendehantering och informationsförvaltning. Vi arbetar med att styra förvaltningens informationsflöde för att säkerställa en trygg och långsiktig informationsförsörjning där information framställs, hanteras, förvaras, överförs, skyddas och vårdas på ett sådant sätt att den kan tillgängliggöras, användas och återanvändas under hela den tid den ska bevaras.
Som arkivassistent på stadsbyggnadsförvaltningen kommer ditt arbete till största delen utgöras av expediering av allmänna handlingar samt kvalitetssäkring av data. Arbetet utförs på plats i stadsbyggnadsförvaltningens lokaler på Postgatan i centrala Göteborg.
KvalifikationerVi söker dig som studerar på en högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 högskolepoäng med inriktning mot ABM, offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller liknande.
För oss är det en självklarhet att arbeta serviceinriktat. Därför har du som söker lätt för att samarbeta med andra och ser det som en självklarhet att hjälpa till där det behövs. Som person är du noggrann och ansvarstagande och sköter ditt arbete på ett strukturerat och organiserat sätt. Som arkivassistent hos oss är det viktigt att du är lösningsfokuserad och att du arbetar effektivt och resultatinriktat.
Vi kommer göra löpande urval under ansökningstiden, så tveka inte att skicka in din ansökan!
ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-07-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C198821".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Stadsbyggnadsförvaltningen
Kontakt Arkivarie
Linn Grave
linn.grave@stadsbyggnad.goteborg.se 031 - 368 15 71 Jobbnummer 8771120
Observera att sista ansökningsdag har passerat.