Arkivassistent

Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet / Assistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet i Malmö, Göteborg, Stockholm, Solna, Falun eller i hela Sverige

Har du en avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av att arbeta med administration och dokumenthantering? Vill du vara med och skapa samhällsnytta tillsammans med kunniga kollegor? Då har vi ett jobb för dig!

Om jobbet
Som arkivassistent arbetar du med att ta fram handlingar, besvara förfrågningar om och ur arkiv samt att verkställa gallring av centralarkivet.

En viktig del av arbetet består i att ordna och förteckna Skatteverkets äldre arkiv. Vissa arbetsmoment kan innebära tunga lyft. Även posthantering ingår i tjänsten.

Tillsammans på sektionen bidrar vi till att aktivt hålla hög kvalité och service i våra leveranser. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Organisatoriskt tillhör du dokumentenheten som är en del av administrativa avdelningen. Du kommer att vara placerad i Malmö där vi är 20 medarbetare inom sektionen.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- vara serviceinriktad och ha ett bra bemötande
- vara förändringsbenägen och gilla att lära nytt
- ha god förmåga att stödja och samverka
- vara flexibel och snabbt kunna ställa om då dagarna ser olika ut och arbetsuppgifterna snabbt kan förändras.

Du ska även ha:

- en avslutad gymnasieutbildning
- minst 1 års aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av administration och dokumenthantering
- god datorvana.

Det är önskvärt att du har arbetslivserfarenhet av att ordna och förteckna arkiv inom offentlig förvaltning.

Bra att veta
Denna rekrytering avser två anställningar som är tidsbegränsade på två år. Startdatum februari 2021 eller enligt överenskommelse. Arbetsuppgifterna är placerade i säkerhetsklass och vi kommer att genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll före beslut om anställning.

På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Februari 2021 eller enligt överenskommelse Visstidsanställning

Publiceringsdatum
2020-11-20

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/981".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Arbetsplats
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenheten

Jobbnummer
5456046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet: