Arkivassistent

Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen* / Assistentjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen* i Falkenberg

Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.

Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.

Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.

Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.

Falkenbergs kommuns administrativa avdelning, kanslienhet, söker en arkivassistent. Kanslienheten, som tillhör kommunstyrelseförvaltningen, består av kansli, arkiv, kommunjurist, informationssäkerhetssamordnare och dataskyddsombud.

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?


Publiceringsdatum
2020-05-13

Arbetsuppgifter
Kommunarkivet ansvarar för att ordna, registrera, förvalta, utveckla och tillgängliggöra kommunens arkivbestånd. Arkivets personal arbetar gentemot kommunens förvaltningar och bolag. Arkivet hanterar förfrågningar från allmänheten, myndigheter och media liksom från kommunens egen organisation.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområde kommer att innefatta bland annat:

• Ta emot och ordna handlingar enligt gällande regelverk
• Förteckna i systemet Visual arkiv
• Sortera in akter och ritningar av olika slag
• Ta emot och hantera interna och externa beställningar av handlingar, ritningar och foton m.m.
• Flytt av handlingar
• Inventering och iordningställande av arkivdepåer
• Omvärldsbevakning i samarbete med arkivarien
• Ta en aktiv roll i arkivets modernisering och utveckling mot e-arkiv.

Arbetet utförs i nära samarbete med övriga kollegor på enheten.


Kvalifikationer
Vi söker dig som genomgått för tjänsten relevant gymnasieutbildning, t.ex. samhällsprogrammet. Du har mycket god kunskap om offentlighet- och sekretesslagstiftning samt arkivlagstiftning. Du har också en god förståelse för hur myndigheter hanterar sin arkivförvaltning. Du ska ha antingen kunskap och erfarenhet från arkivförvaltning i kommunal eller annan offentlig verksamhet eller utbildning i arkivvetenskap.

Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av arkivarbete, arkivlagstiftning och har förtecknat i Visual arkiv tidigare. Även kunskap och erfarenhet av dokument- och ärendehantering inom offentlig verksamhet är meriterande.

Det är viktigt att du är noggrann, kan arbeta självständigt och har ett strukturerat arbetssätt för att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. För att verksamheten ska fungera på bästa sätt är ett professionellt arbetssätt med lyhördhet och konstruktiv problemlösning i kombination av ett serviceinriktat sätt egenskaper som vi fäster stor vikt vid. Mycket god förmåga att uttrycka sig såväl muntligen som skriftligen är väsentligt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Intervjuer: 15/6 fm, 16/6 fm och 17/6 morgon och em med reservation för ändringar. Dessa hålls via ett personligt möte eller via Skype.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Falkenbergs kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A954451 - 2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231), http://kommun.falkenberg.se

Arbetsplats
Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*

Jobbnummer
5224572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falkenbergs kommun, Administrativa avdelningen*: