Arkivarier till avdelningen Gemensam service i Östersund
Försäkringskassan / Kontorsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Östersund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall,
Ljusdal eller i
hela Sverige Referens: 014956-2008
Vi söker
Arkivarier
till avdelningen för Gemensam service i Östersund
Försäkringskassan administrerar socialförsäkringen och finns över hela landet. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige. Den ger ekonomisk trygghet för familjer och barn, för personer med funktionshinder samt vid sjukdom, arbetsskada och ålderdom.
Avdelningen för Gemensam service har som uppgift att bistå kärnverksamheten genom olika former av service. Avdelningen är under uppbyggnad och kommer att ha sitt centralkontor i Östersund, men också vara lokaliserat i bland annat Arvidsjaur.
De övergripande målen för Gemensam service är ökad kvalitet och bättre service till en lägre kostnad.
Arkivfunktionen styr, förvaltar och utvecklar myndighetens arkiv- och dokumenthantering.
Publiceringsdatum2008-03-26Dina arbetsuppgifterVi söker arkivarier som ska leda arbetet med arkiv- och dokumenthantering inom Försäkringskassan. Som arkivarie kommer du att ansvara för traditionella arkivuppgifter, framtagande av styrdokument inom området och information och stöd till myndigheten. Arbetet kommer även att innebära en styrningsfunktion för diariet, ett strategiskt arbete inom arkiv- och dokumenthantering samt ett samarbete med andra myndigheter och Riksarkivet. Du kommer delta i projekt och samarbeta med andra enheter som sakkunnig inom området. Information, utbildning, stöd och rådgivning inom dokumenthanteringsområdet är en viktig del av arbetet. En uppgift är att utforma yttranden och delta i utarbetandet av verksövergripande remissvar. En annan uppgift är att möta de krav som ställs när en allt större del av myndighetens dokumenthantering digitaliseras. Arbetsuppgifterna kommer även att innebära ett kontinuerligt kvalitets- och förbättringsarbete inom området.
Bakgrund
Du ska ha en högskoleexamen med minst 40 poäng arkivvetenskap. Tidigare erfarenhet av arbete med arkiv- och dokumenthanteringsfrågor inom en stor organisation, gärna vid en statlig myndighet, är önskvärd. IT-kunskaper och utredningsvana är nödvändigt. Erfarenhet av utveckling och förvaltning av verksamhetssystem med inriktning mot digital informationshantering är av stor betydelse.
Dina egenskaperVi söker dig som är noggrann, utvecklingsbenägen, flexibel och utåtriktad. Du har förmågan att kunna planera och organisera. Arbetet ställer höga krav på din förmåga att kommunicera och informera och att arbeta självständigt samtidigt som du är bra på att samarbeta och skapa goda relationer.
Körkort är en fördel
Mer information
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Elisabet Persson eller Sara Ohlin, båda nås på tel. 08-786 90 00. Fackliga representanter är för SACO-S Sören Teljevik tel. 08- 786 90 00, för ST-FK Ann-Christine Nordling tel.063-148387 och för SEKO-FK Ebrima Dibba tel.08-786 90 00.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 014956-2008 senast den 20 april 2008. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, etnicitet, religion, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Anställningstyp/arbetstiderDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-04-20
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 173512
Observera att sista ansökningsdag har passerat.