Arkivarieassistent, visstid

Inspektionen för vård och omsorg / Assistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Vill du arbeta med förteckningsarbete och älskar ordning och reda?

IVO söker nu en arkivarieassistent för att jobba med att ordna myndighetens arkiv och bidra till att handlingar hanteras korrekt från vid arkivläggning. Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling med framåtanda och en spännande möjlighet att vara med på vår resa mot digitalisering och modern informationsstrukturering, samtidigt som vi förvaltar och bevarar vårt fysiska arkiv.

Arkivfunktionen finns placerad på IVO:s rättsenhet som är direkt underställd generaldirektören. Arkivfunktionen har därmed en mycket central plats på myndigheten med närhet till juridiken.

Publiceringsdatum
2022-05-19

Dina arbetsuppgifter
Du vårdar och ordnar det material som ska bevaras och bistår arkivarie i förteckningsarbetet. Det blir även din uppgift att vara behjälplig med att plocka fram material som efterfrågas ur arkivet. Arbetet kan också komma att omfatta arkivläggning i samband med avslut av ärenden.

Du som söker är strukturerad, självständig, initiativrik och flexibel. Det är viktigt att du är serviceinriktad och att du har god förmåga att planera ditt eget arbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har praktisk erfarenhet av att arbeta med arkivhandlingar och förteckningsarbete i offentlig, gärna statlig förvaltning. Du har goda kunskaper i svenska och motsvarande goda i engelska i såväl tal som skrift. Meriterande är att du tidigare har jobbat i Dokument- och ärendehanteringssystemet Public 360 och förteckningsprogrammet Klara.

Vi söker dig med hög integritet som planerar, organiserar och prioriterar på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. Vidare är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och har vilja och intresse att hjälpa andra.

Anställningen är en allmän visstidsanställning på sex månader på heltid. Start så snart som möjligt med placering i Stockholm.

Hur du ansöker

Bifoga personligt brev och CV där det tydligt framgår på vilket sätt du motsvarar kravprofilen. Betyg och eventuella handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är 30 maj 2022. Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss säljsamtal för ytterligare rekrytering- eller annonseringshjälp.

IVO bidrar till en säker vård och omsorg

Inspektionen för vård och omsorgs (IVO) uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter.

Myndigheten kännetecknas av ett stort engagemang samt en bred och djup kunskap och förståelse för hälso- och sjukvård samt omsorg i Sverige. IVO drivs av visionen om att vi har koll, att vi skapar lärande och att vi gör vården och omsorgen säkrare och bättre. Vi finns till för vård- och omsorgstagarna.

Myndigheten har cirka 770 anställda. Arbetet med tillsyn bedrivs vid sex regionala avdelningar runt om i landet. Avdelningarna för tillståndsprövning och analys är placerade i Stockholm, liksom myndighetens två övergripande avdelningar verksamhetsstöd och generaldirektörens stab.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen För Vård och Omsorg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Inspektionen För Vård och Omsorg (org.nr 202100-6537), https://www.ivo.se/

Arbetsplats
https://www.ivo.se/

Kontakt
Maria Carneland, Facklig kontakt ST
maria.carneland@ivo.se
010-788 54 06

Jobbnummer
6665028

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: