Arkivarie- utveckling och digitalisering

Göteborgs stad., Lokalförvaltningen / Arkivariejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Lokalförvaltningen i Göteborg

Lokalförvaltningen är en av Göteborgs Stads fastighetsorganisationer och en av Sveriges största offentliga fastighetsförvaltare med lokalytor på över två miljoner kvadratmeter. Vår vision är att vara en ledande byggherre och fastighetsförvaltare med göteborgarnas bästa för ögonen. Att vistas i en miljö där man mår bra är en självklar rätt vare sig man är två, trettio eller nittio år - våra drygt 440 medarbetare bygger och förvaltar miljöer att utvecklas, trivas och åldras i. Vårt uppdrag är att bygga, anpassa och förvalta bland annat skolor, förskolor, äldreboenden och boenden med särskild service. Arbetet sker i nära samarbete med våra kunder. Besök gärna http://www.goteborg.se/lokalforvaltningen


Publiceringsdatum
2018-04-05

Arbetsuppgifter
Är du vår nya medarbetare?
Vi står mitt i en spännande och utmanande övergång till processbaserad informationsredovisning och är på jakt efter en arkivarie som är redo att göra en djupdykning i utvecklingen inom arkivområdet. Det
paradigmskifte som digitaliseringen innebär gör att vi måste hålla oss up-to-date och vara
förändringsbenägna för att möta dagens och morgondagens utmaningar. Det är här du kommer in i bilden! Vi växer och behöver därför inrätta en ny tjänst som arkivarie. I den här tjänsten kommer utveckling och förändring att vara centrala begrepp.

Som arkivarie hos oss kommer dina övergripande arbetsuppgifter vara att utveckla digitala lösningar för e-arkiv och ta fram informationsmodeller och strategier för digital långtidsbevarande i samråd med t.ex. Regionarkivet och Intraservice. Vi vill att du ska tänka framtid i din roll, att du är nyskapande i ditt sätt att tänka och att du ständigt håller dig ajour med
utvecklingen på området. Du ingår i ett team tillsammans med en nämndsekreterare och en registrator där ni tillsammans ansvarar för ärende och dokumenthantering. Du kommer även att jobba med registratorsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara;

• Identifiera behov, utveckla och genomföra strategier inom arkivområdet såsom digitalisering och lagring av handlingar

• Ta fram och uppdatera styrdokument utifrån den processbaserade informationsredovisningen. Detta innefattar exempelvis klassificeringsstruktur, dokumenthanteringsplan, arkivförteckning och
diarieplan.

• Bidra till utvecklingen av ett ändamålsenligt och effektivt arbetssätt av förvaltningens IT-stöd

Hos oss kommer du att ha en central och varierande roll i ett team som hjälps åt och samarbetar med alla uppgifter som faller inom arkivområdet.


Kvalifikationer
Eftersom vi står inför en spännande och utmanande förändringsprocess önskar vi att du är en utvecklingsbenägen person med stor initiativförmåga. Vi vill ge dig möjligheten att genomföra dina egna idéer det är därför viktigt att du har en ambition och ett driv att förverkliga detta.
På lokalförvaltningen underskattar vi inte vikten av att ha kul och att trivas tillsammans. Därför hoppas vi att du är en öppen och social person som önskar sig en härlig och behaglig arbetsplats med goda relationer till dina kollegor. Vi tycker att det är roligt att samarbeta med varandra - och hoppas att du
tycker det också!
Eftersom att du möter många människor i ditt arbete tror vi att du har en god kommunaktiv förmåga och som själv blir glad av att erbjuda god service till alla du möter i ditt arbete.

Vi letar efter dig som har en högskoleexamen inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, arkivvetenskap, eller motsvarande.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av både traditionellt och digitaliserat arkivarbete i offentlig verksamhet och med det hunnit med att skaffa dig kunskap om lagstiftning inom området.

Meriterande för tjänsten är om du har;

• Erfarenhet av processorienterad informationsredovisning.

• Kunskap om stadens IT-verktyg för ärende- och dokumenthantering såsom LIS och Office 365.

För denna tjänst kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT

Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierade kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykel förmåner. Vi på Lokalförvaltningen arbetar för ett -Hållbart arbetsliv-. Med detta menar vi att du skall kunna kombinera ett spännande och givande yrkesliv med ett hållbart och rikt liv utanför arbetet.

Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-02
Ange följande referens när du ansöker: A770889
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mikael Sandström mikael.sandstrom@lf.goteborg.se 031-365 06 02

Företag
Göteborgs stad., Lokalförvaltningen

Adress
Göteborgs stad., Lokalförvaltningen
Box 5163
40226 Göteborg

Kontorsadress
Lillhagsparken 13

Jobbnummer
4065141

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Lokalförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Lokalförvaltningen: