Arkivarie, vikariat
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
2017-03-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie, vikariat" (publicerad 2023-02-24) ⬅️
Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret i Stockholm,
Sollentuna,
Uppsala,
Göteborg,
Malmö eller i
hela Sverige Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
Diarienummer ÅM2017-697
Till enheten för it-utveckling på Åklagarmyndighetens huvudkontor söker vi en arkivarie. Anställningen är ett föräldravikariat i ett år eller så länge ordinarie innehavare inte uppehåller sin tjänst.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 450 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Din viktiga vardag
Du möter en modern och platt organisation, med fokus på det goda ledarskapet, där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du goda möjligheter till utveckling och att skapa balans mellan arbete och fritid.
Om arbetet
Tjänsten är placerad på it-avdelningen, enheten för it-utveckling, som bland annat ansvarar för att utveckla och förvalta myndighetens it-system. Myndigheten eftersträvar och utvecklar en alltmer digitaliserad arkivering.
Som arkivarie kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:
sköta den dagliga driften av myndighetens centrala arkiv besvara interna och externa förfrågningar på arkivmaterial inklusive göra sekretessprövningar ordna och förteckna myndighetens arkiv enligt Åklagarmyndighetens klassificeringsstruktur uppdatera befintliga dokumenthanteringsplaner, gallringsföreskrifter och andra styrdokument
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Vi söker dig som har:
högskoleutbildning med 40 p/60 hp i arkivvetenskap eller motsvarande utbildning som bedöms likvärdig god kännedom om arkivlagstiftning samt offentlighets- och sekretesslagstiftning
Det är meriterande om du har erfarenhet av att tillämpa verksamhetsbaserad arkivredovisning enligt RA-FS 2008:4 samt erfarenhet av arbete inom rättsväsendet
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor, bl.a att du har:
förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift lätt för att samarbeta men också är självständig resultatinriktad, kvalitetsmedveten och tar egna initiativ samt har förmåga och vilja att ge god service
Om anställningen
Vikariat till sommaren 2018
Tjänsten är säkerhetsklassad och inför anställning kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Mer information om säkerhetsprövning finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser spara vi ansökningar i två år. Dina personuppgifter kommer att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid, vikariat Vikariat
Publiceringsdatum2017-03-27ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktNiklas Gustafsson, facklig kontaktperson Saco-S 010-562 50 36
Pia Tanttu, facklig kontaktperson ST 010-562 54 37
Sofia Forsberg, personalhandläggare 010-562 50 48
Stephan Uttersköld, it-utvecklingschef 010-562 57 52
FöretagÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
AdressÅklagarmyndigheten Huvudkontoret
Box 5553
11485 Stockholm
KontorsadressÖstermalmsgatan 87 C
Jobbnummer 3400392
Observera att sista ansökningsdag har passerat.