Arkivarie/utredare

Nässjö kommun, kommunledningskontoret / Arkivariejobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nässjö kommun, kommunledningskontoret i Nässjö

Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Den har bland annat hand om kommunens gemensamma och övergripande frågor som ekonomi, information, personalfrågor. KLK servar och stöttar också de förtroendevalda i besluts- och beredningsarbetet.

Publiceringsdatum
2012-04-19

Arbetsuppgifter
Rätt papper på rätt plats underlättar för den som söker i gamla akter. Vår arkivhantering är sedan några år tillbaka stadd i förändring. Resan är emellertid långt ifrån slut och då vår nuvarande arkivarie/utredare går vidare i sin yrkeskarriär söker vi efter dig som kan axla uppdraget att leda den fortsatta förändringsprocessen.

Uppdraget som arkivarie innebär att du ansvarar för att samordna, bedriva tillsyn och utveckla vår arkivhantering av allmänna handlingar. Viss forskar- och medborgarservice förekommer. Du ansvarar specifikt för våra mellan- och slutarkiv, ser till att dokumenten blir mottagna, ordnade och förtecknade på ett professionellt sätt. Du är också arkivansvarig för kommunstyrelsens verksamhet.
En av dina mer centrala uppgifter är att stödja och utbilda våra förvaltningar, bolag och förbund i deras arkivarbete. Vi håller på att införa verksamhetsbaserad arkivredovisning i organisationen och är knappt halvvägs i den processen. Arbetet bedrivs i projektform och därför är det bra om du har erfarenhet av, och trivs med, denna arbetsform.
Informations- och sekretariatsavdelningens uppgifter spänner över flera områden: information, sekretariat och handläggning av överförmyndarfrågor. Avdelningen har totalt tolv medarbetare. Vi samarbetar ofta och försöker lösa uppgifter tillsammans. I vårt uppdrag ingår att ansvara för nio olika nämnd-/utskottssekretariat. Ansvaret för ett av de mindre sekretariaten ingår i din tjänst, vilket innebär att du sköter dess kallelse- och protokollsarbete.

Kvalifikationer
Du har en högskoleexamen - gärna samhällsvetenskaplig eller humanistisk - inom vilken arkivvetenskap ingår. Vi ser det som meriterande om dina arkivstudier uppgått till minst 40 p/60 hp Du har kunskaper om offentlig förvaltning och vet under vilka förutsättningar vi arbetar. Har du några års arbetslivserfarenhet från området ser vi det som en merit. Som person är du självgående, noggrann och kan enkelt samarbeta med andra. Att du kan uttrycka dig enkelt, såväl skriftligen som muntligen, ser vi som självklart. Uppdraget underlättas om du innehar B-körkort.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-04
Du kan söka tjänsten via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen. Det går också bra att skicka ansökan innehållande personligt brev och meritsammanställning till Kommunledningskontoret, Nässjö kommun, 571 80 Nässjö eller via e-post till kommunstyrelsen@nassjo.se .
Ange följande referens när du ansöker: A267404
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cecilia Gerhardsson, 0380-51 80 52
Karolina Haag Sjöberg, 0380-51 80 66

Företag
Nässjö kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Nässjö kommun, Kommunledningskontoret
Stadshuset, Rådhusgatan 28
57180 Nässjö

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Nässjö kommun, kommunledningskontoret

Jobbnummer
1219263

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nässjö kommun, kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nässjö kommun, kommunledningskontoret: