Arkivarie till Stab, Kommunikation Och Säkerhet

Göteborgs kommun / Bibliotekariejobb / Göteborg
2023-01-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie till Stab, Kommunikation Och Säkerhet" (publicerad 2023-09-18) ⬅️


Visa alla bibliotekariejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg, Härryda, Tjörn, Alingsås, Uddevalla eller i hela Sverige

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Då utvecklas vi och kan delta i samhället. Förvaltningen för funktionsstöd bedömer behov och ger stöd till de som har rätt till det. Personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott och självständigt liv. Ett liv som alla andra.
Med 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi fattar beslut om och arbetar inom boende med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning. Vi arbetar aktivt med att utveckla och sprida kunskap inom Göteborgs Stad och till andra. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Tillsammans ser vi till att fler kan leva ett gott och självständigt liv som alla andra.
Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.

Publiceringsdatum
2023-01-19

Arbetsuppgifter
Som arkivarie i förvaltningen för funktionsstöd är du en av tre arkivarier. Du arbetar med arkivfrågor kopplade till förvaltningens olika verksamheter utifrån helhetssyn och med utvecklingsfokus. I uppdraget ingår att ta fram styrande dokument som riktlinjer och rutiner inom arkivområdet. Du ger råd och stöd till chefer och medarbetare i förvaltningen inom ramen för ditt kompetensområde.

I nära samarbete med registratorer, nämndsekreterare och andra funktioner bidrar du till att kvalitetssäkra och utveckla ärendehanteringsprocessen i vår förvaltning. Du kommer också att ingå i nätverk för arkivarier från flera förvaltningar i Göteborgs stad.

Tjänsten ingår i enheten informations- och ärendehantering som i sin tur är en del i avdelningen stab, kommunikation och säkerhet. Enheten ansvarar för ärendehanteringsprocessen vilket innefattar registratur, nämnadministration, arkivfrågor, juridik och dataskydd med mera.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst en kandidatexamen med 60 högskolepoäng i arkivvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att lyckas i rollen är det nödvändigt att ha en god it-vana med allmänkunskap om och i olika systemmiljöer samt goda kunskaper i svenska språket; både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av uppdrag som arkivarie inom offentlig verksamhet.

Du överblickar ditt eget ansvarsområde samt sätter den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

Du har förmåga att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt. Du uttrycker kärnan i ett argument på ett tydligt och effektivt sätt. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.

Du söker och tar fasta på möjligheter att tänka nytt i arbetsrelaterade sammanhang och detta kan omsättas i praktiken samt leda till förbättringar. Du håller dig uppdaterad genom omvärldsbevakning och du reflekterar regelbundet över vad som behöver utvecklas i din verksamhet.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C119196".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)

Arbetsplats
Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd

Kontakt
Tillförordnad enhetschef
Ulrika Landin
031- 366 94 35

Jobbnummer
7360912

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs kommun: