Arkivarie till SCB:s administrativa avdelning i Stockholm
Statistiska centralbyrån SCB, Administrativa avdelningen / Arkivariejobb / Stockholm
2015-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie till SCB:s administrativa avdelning i Stockholm" (publicerad 2015-12-21) ⬅️
Visa alla arkivariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statistiska centralbyrån SCB, Administrativa avdelningen i Stockholm,
Örebro eller i
hela Sverige SCB framställer och förmedlar statistik om Sverige för både nationell och internationell användning. Vi producerar objektiv och tillförlitlig statistik med hög kvalitet - att ligga långt framme inom metod och teknik är en del av vårt varumärke. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde. Vi är ca 1400 medarbetare som arbetar i Stockholm, Örebro och som intervjuare runt om i Sverige.
SCB erbjuder
• intressanta och samhällsnyttiga arbetsuppgifter
• arbetsuppgifter vars resultat ofta uppmärksammas i media
• ett bra arbetsklimat och en god arbetsmiljö
• möjligheter att kombinera privatliv och arbetsliv
• goda förutsättningar till kompetensutveckling
• möjligheter till utlandsarbete
Publiceringsdatum2015-05-11ArbetsuppgifterAdministrativa avdelningen söker
en ARKIVARIE, på tidsbegränsad anställning,
till enheten för dokument- och informationshantering i Stockholm
SCB:s arkiv omfattar handlingar från centralbyråns tillkomst 1858. Merparten av vårt äldre material är levererat till Riksarkivet. Idag arkiverar vi våra statistikregister digitalt och levererar dem till Riksarkivet. Vi har även flera omfattande pappersarkiv i huset. Statistikregistren är databaser vilka vi arkiverar med hjälp av vårt system Arken. Arken fungerar också som arkivförteckningsmodul men kommer under den närmaste tiden ersättas för att kunna ge systemstöd till den nya verksamhetsbaserade arkivredovisningen. På arkivet arbetar idag 5 personer. Arkivet bildar tillsammans med registraturen en egen enhet, totalt är vi 13 personer som arbetar vid enheten för dokument- och informationshantering.
Dina arbetsuppgifter• utarbeta dokumenthanteringsplaner inkl. bevarande- och gallringsutredningar samt andra arkivärenden
KvalifikationerVi vill att du
• har 60 ECTS-poäng (40 poäng) i arkivvetenskap
• har erfarenhet av att utarbeta dokumenthanteringsplaner och genomföra gallringsutredningar
• är utåtriktad, har god samarbetsförmåga och initiativrikedom
• kan arbeta såväl självständigt som i grupp
• har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift
• är flexibel och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter
Det är meriterande om du
• har erfarenhet från statlig arkivverksamhet
Då enheten har övervägande kvinnliga medarbetare ser vi gärna manliga sökande till tjänsterna.
ÖVRIGT
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad, allmän visstidsanställning 2015-06-15 - 2015-12-31 Dagtid. Flexibel arbetstid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2015-06-15 Tillträde enligt överenskommelse., upphör: 2015-12-31 .
ErsättningMånadslön Månadslön. SCB tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-24
Ange följande referens när du ansöker: 2015/0712
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBritt-Marie Larson, Enhetschef 08-506 942 04
Kristina Pannel, Områdesansvarig 08-506 949 12
Facklig kontaktMagnus Andersson, Saco-S föreningen vid SCB 08-506 942 05
Kristina Pettersson, ST inom SCB 08-506 942 28
FöretagStatistiska centralbyrån SCB, Administrativa avdelningen
AdressStatistiska centralbyrån SCB, Administrativa avdelningen
Box 24300
10431 STOCKHOLM
Kontorsadress10431 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2287936
Observera att sista ansökningsdag har passerat.