Arkivarie till Kramfors kommun
Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen / Bibliotekariejobb / Kramfors
2022-12-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie till Kramfors kommun" (publicerad 2023-02-20) ⬅️
Visa alla bibliotekariejobb i Kramfors,
Härnösand,
Mark,
Sollefteå,
Timrå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen i Kramfors Kramfors kommun är det naturliga navet i Höga Kusten, format under årtusenden. Hos oss kan människor, platser och miljöer växa efter sina egna förutsättningar.
Tillsammans skapar vi välfärden och ett fungerande samhälle som är jämställt och rättvist för alla som bor och vistas i kommunen. Vi brukar med stolthet säga att vi har Sveriges viktigaste jobb! Det är en bra utgångspunkt för att en arbetsdag hos oss ska kännas meningsfull.
Publiceringsdatum2022-12-23ArbetsuppgifterKramfors kommun söker nu en arkivarie som vill vara med och driva utvecklingen av den digitala arkivvården. Tjänsten har en tonvikt mot utveckling av vårt e-arkiv men även traditionella arkivuppdrag ingår.
Den första tiden av din anställning kommer att handla om att bygga upp strukturen i e-arkivet och kommunens organisation kring e-arkivering. I din roll är du ett stöd till kommunens verksamheter via rådgivning och utbildning. Det är viktigt att du är trygg i grunderna för arkivering, förvaltning och avställning av system.
Dina arbetsuppgifter• Delta i och driva e-arkivsprojekt
• Arbeta som specialist i informationshanterings- och arkiveringsfrågor
• Utreda bevarande och gallring av kommunens digitala information samt arbeta med regelverk för digital arkivering
• Arbeta med styrande och stödjande dokument samt ge råd och stöd till kommunens verksamheter i informationshanterings- och arkiveringsfrågor
• Arbeta med traditionella arkiveringsuppdrag som t.ex. utlämnande av allmänna handlingar med sekretessbedömningar
• Genomföra utbildningar för personal i kommunens verksamheter
KvalifikationerDu har examen som innefattar arkiv- eller informationsvetenskap eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete med digital långtidslagring av information, e-arkivering är meriterande liksom akademiska poäng i system- eller datavetenskap.
Som person är du trygg i din profession, strukturerad och effektiv. Du har ett professionellt och pedagogiskt förhållningssätt. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra för att nå resultat och har lätt för att samarbeta på alla nivåer. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har mycket god datorvana. Det är viktigt att du kan känner dig bekväm i rollen som huvudansvarig för kommunens e-arkiv.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Bifoga CV och kort personligt brev
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan. Referenser lämnas vid begäran och inför vissa anställningar i kommunens verksamheter krävs utdrag från belastningsregistret. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med säljare av rekryteringstjänster.
Varmt välkommen med din ansökan till ett av Sveriges viktigaste jobb!
Här kan du läsa mer om att flytta till och bo i Kramfors kommun:
https://www.kramfors.se/bygga-bo--miljo/flytta-till-kramfors.html Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1187559".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kramfors kommun (org.nr 212000-2429),
https://www.kramfors.se/ Arbetsplats Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen
Kontakt Chef kommunadministrationen
Maria Hedman
maria.hedman@kramfors.se 0612-801 48 Jobbnummer 7289147
Observera att sista ansökningsdag har passerat.