Arkivarie till huvudkontoret, Transportstyrelsen
Proffice Sverige AB/Falun / Administratörsjobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Säter,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Proffice Sverige AB/Falun i Borlänge,
Falun,
Gagnef,
Leksand,
Hedemora eller i
hela Sverige Transportstyrelsen är en ny myndighet under Näringsdepartementet och inleder sin verksamhet den 1 januari 2009. Transportstyrelsen bildas genom en sammanslagning av Sjöfartsinspektionen, Luftfartsstyrelsen, Järnvägsstyrelsen, Vägtrafikinspektionen, Vägverkets myndighetsutövning, Vägverkets trafikregister, länsstyrelsernas verksamhet
som rör yrkestrafik och körkort samt tullens verksamhet som rör tillstånd för internationell lastbilstrafik
Syftet med att skapa den nya myndigheten är att effektivisera statlig förvaltning och verksamhet. Förvaltningen kommer att bli tydligare, vilket kommer att underlätta kontakterna med medborgare och företag och för regeringen blir det lättare att styra den statliga förvaltningen. Syftet är också att stärka tillsynen av trafiksäkerheten och miljön. Besök gärna vår hemsida
www.transportstyrelsen.seSom arkivarie på Transportstyrelsen är din uppgift att:
säkerställa att Transportstyrelsens allmänna handlingar hanteras korrekt,
dvs att myndighetens information struktureras, lagrats och i övrigt hanteras på ett sådant sätt att den tillgodoser verksamhetens, allmänhetens och forskningens behov och garanterar rättssäkerheten.
Publiceringsdatum2008-12-18Arbetsuppgifter• Ger stöd och utbildning till Transportstyrelsens medarbetare i arkiv- och dokumenthanteringsfrågor.
• Utarbetar interna föreskrifter och handledningar inom arkivområdet.
• Deltar aktivt i och driver utvecklingen av elektronisk dokument- och ärendehantering.
• Kravställer mot verksamheterna och IT-enheten så att system och IT-lösningar uppfyller arkivkraven.
• Handlägger ärenden i arkivfrågor.
• Genomför gallringsutredningar och skriver gallringsbeslut.
• Ansvarar för arkivredovisningen.
• Handleder arkivassistenters arbete.
• Övervakar arkivering av elektronisk information och utför större, komplex arkivering av pappershandlingar.
• Utreder arkivbildningen, t ex förändrad användning av information/handlingar eller organisationshistorik.
• Fördelning av närarkiv och tillsyn av arkivlokaler.
• Praktiskt arkivarbete: leveranser, gallring, flytt.
BakgrundVi söker dig som har 1 till 3 års yrkeserfarenhet av arbetet med arkiv och dokumenthanteringsfrågor, helst från den statliga sektorn. Du bör ha högskoleexamen med arkivvetenskap (gärna 40 p) eller motsvarande.
En självklar förutsättning är intresse för utveckling av verksamhetsfrågor i riktning mot elektronisk ärende- och dokumenthantering. Du är samarbetsorienterad, har hög integritet och god kommunikativ förmåga. Du har även förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning i Transportstyrelsen. Vi tillämpar individuell lönesättning. Provanställning kan bli aktuellt.
Vill du veta mer?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Gunilla Roos, delprojektledare för projekt registratur, arkiv och ärendehantering Transportstyrelsen, 011- 415 21 87.
Din ansökan
Vi samarbetar mer Proffice Rekrytering. Du registrerar din ansökan på
www.proffice.se under länken "Leta jobb". Vid frågor rörande din ansökan kontakta gärna rekryteringskonsult Anders Hultgren, tfn 023-70 49 03. Välkommen med din ansökan senast 2009-01-18.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-01-18
FöretagProffice Sverige AB/Falun
AdressProffice Sverige AB/Falun
Slaggatan 12
79170 FALUN
KontorsadressSlaggatan 12
KontaktuppgifterTelefonnummer: 023-70 49 00
Faxnummer: 023-703098
Jobbnummer 371832
Observera att sista ansökningsdag har passerat.