Arkivarie till eHälsomyndigheten

eHälsomyndigheten / Arkivariejobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos eHälsomyndigheten i Kalmar, Karlskrona, Växjö, Stockholm eller i hela Sverige

Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de intressantaste utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.

Vi söker nu en arkivarie till enheten Administrativ service inom avdelningen Verksamhetsstöd. Förutom enhetschefen arbetar idag sex personer inom enheten med ansvarsområdena att driva myndighetens arbete inom intern informationshantering, förvaltning av lokalerna samt vara ett administrativt stöd för interna och externa tjänster.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

• Säkerställa att det systemstöd som används inom ärende- och dokumenthantering (diarium, dokumenthanteringssystem, arkivredovisningssystem, förteckningssystem m.fl) fungerar och uppfyller lagkrav.
• Upprätta och förvalta myndighetens styrande dokument avseende ärende och dokumenthantering i samarbete med myndighetens dokumentcontroller. Dokument som avses är, t ex arkivredovisning, klassificeringsstruktur och dokumenthanteringsplan.
• Genomföra gallringsutredningar för myndighetens allmänna handlingar
• Utföra föreskriven gallring i ärende- och dokumenthanteringssystemet
• Genomföra arkivering och leverans till slutarkiv



Vi söker dig som har:

• Högskoleutbildning om minst 180 hp/120 p, med minst 60 hp/40 p arkivvetenskap eller motsvarande flerårig praktisk erfarenhet av arkivariearbete inom offentlig sektor
• Minst två års erfarenhet som yrkesverksam arkivarie i offentlig sektor
• God kunskap om offentlighets- och sekretesslagstiftningen (OSL)
• Erfarenhet av att genomföra gallringsutredningar
• Kunskap om ärende- och dokumenthantering
• Kunskap och förståelse för verksamhetsbaserad arkivredovisning
• Erfarenhet av elektronisk dokumenthantering
• Förmåga att arbeta självgående och är stabil
• Förmåga till god muntlig kommunikation samt god samarbetsförmåga
• Förmåga att arbeta strukturerat



Meriterande är:

• Erfarenhet av processkartläggning
• Erfarenhet från kravställning av ärende- och dokumenthanteringssystem
• Erfarenhet av att arbeta med Public 360

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.



Information om tjänsten
Anställningen är placerad i Kalmar och är en tillsvidare anställning på heltid. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Då nuvarande verksamhet bedrivs i Stockholm, kommer resor och boende i Stockholm under en längre överlämnings- och upplärningsperiod bli nödvändiga.

eHälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor angående tjänsten besvaras av Rekryterande chef, Anette Pettersson, Enhetschef för Administrativ Service, tel 010-458 62 55, HR-specialist Anna Maria Hedman, tel 010-458 63 83; Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04; och Ingela Gångfeldt, ST, tel 010-458 62 90.

Välkommen att skicka in din ansökan med cv och personligt brev senast den 2 januari 2017.



Om eHälsomyndigheten
eHälsomyndigheten bildades den 1 januari 2014 och skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner.

Vi tror på en framtid där hälso- och sjukvården samt omsorgen fullt ut använder möjligheterna med ny teknik. En framtid där yrkesverksamma inom hälsa, vård och omsorg har tillgång till rätt information i rätt tid och där tjänster och verktyg gör arbetet enklare. Vi tror också på en framtid där individen blir mer delaktig i sin hälsa och vård tack vare ny teknik. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.

Rekryteringen sköts av eHälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

eHälsomyndigheten har av Karriärföretagen utsetts till en av Sveriges 50 mest spännande arbetsgivare i offentlig sektor 2016.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-12-05

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
eHälsomyndigheten

Adress
eHälsomyndigheten
Sankt Eriksgatan 117
11343 Stockholm

Kontorsadress
Sankt Eriksgatan 117

Jobbnummer
3194530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från eHälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos eHälsomyndigheten: