Arkivarie sökes till statlig myndighet!

Bemannia Kontor / Biblioteksassistentsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du arbeta som Arkivarie i en svensk statlig förvaltningsmyndighet som bekämpar och förebygger ekonomisk brottslighet? Är du en fena på administration och har ett öga för detaljer såväl som helheten? Då kan du vara den självständiga Arkivarie vi söker för kunds räkning.

Om uppdraget:

Uppdraget är på heltid med start omgående. Längden på uppdraget är omkring tre (3) månader och vi tillämpar löpande urval.

Publiceringsdatum
2018-10-18

Arbetsuppgifter
Som arkivarie hos vår kund arbetar du bland annat med att göra gallringsutredningar avseende inskannade handlingar. Du producerar även enkla rättsutredningar angående upprättade status som kopior och bevarandeexemplar, samt gör kartläggningar av en arbetsprocess. Därutöver ingår i dina arbetsuppgifter att övervaka arbetet med att packa och flytta pappersarkiv och uppdatera processbaserad arkivredovisning, samt att du kommer att delta i upprättandet av riktlinjer och styrande dokument för det interna arkivarbetet.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie.
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet, samt har kännedom om arkivariers funktion och ansvar
• Praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt system
• Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, Platina eller Visual Arkiv m.fl.)
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Förmåga att arbeta självständigt

Vad vi erbjuder dig:

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Madeleine Lindholm på e-postadress: madeleine.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.

Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Madeleine Lindholm

Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 155 11346 Stockholm

Jobbnummer
4409039

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: