Arkivarie sökes till Överförmyndarförvaltningen

Stockholms Stad, Överförmyndarförvaltningen, Registratur och ark / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Överförmyndarförvaltningen, Registratur och ark i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stockholms överförmyndarnämnd är specialforum för svensk och internationell förmynderskapsrätt. Våra ärenden är fler och mer komplicerade än hos någon annan överförmyndarförvaltning i landet och kraven på oss är höga. Därför ska förvaltningen bli den ledande överförmyndarförvaltningen i Sverige med de bästa handläggarna inom området.

Vår vision är en helt digital ärendehandeting med användande av e-tjänster. Vi vill göra diariet mer tillgängligt och anpassat till förvaltningens verksamheter samt uppnå en effektivare och mer kvalitetssäkrad ärendehanteringsprocess



Vi söker en arkivarie/registrator till Överförmyndarförvaltningen i Stockholms stad.

Du kommer att höra till enheten Arkiv och registratur som består av en enhetschef och ca 7 medarbetare.



Du kommer vara med om att utveckla vår processorienterade informationshantering för att den ska passa till e-tjänster och en digital registrering, handläggning och arkivering.

Arbetsuppgifter

I rollen som arkivarie ska du vara uppdaterad gällande det regelverk som styr arkiv- och informationshanteringen. Du ska ge råd men också upprätta och revidera styrande och stödjande dokument och rutiner. Årligen levererar vi en del av vårt arkiv till stadsarkivet och denna uppgift kommer du att ansvara för. Det innebär att du ordnar och förtecknar, samt gör gallringsutredningar.



Hos oss kommer ditt arbete att innehålla både det dagliga registreringsarbetet och att ge service, råd och stöd till förvaltningen och allmänheten när det gäller arkivfrågor. Du planerar och håller i utbildningar och informationsträffar för vår interna personal, besvarar förfrågningar, lämnar ut allmänna handlingar och gör sekretessbedömningar.



Vi kommer under det närmaste året att digitalisera vår ärendehantering och du kommer att vara aktiv och drivande i förvaltningens arbete med en digital framtid. I denna del har du erfarna och kunniga kollegor från både förvaltningen och Stockholms stad att luta dig mot.



Vem letar vi efter?



Till den här tjänsten söker vi dig med relevant högskoleutbildning med minst 40p/60hp i Arkivkunskap. Vi vill att du har några års erfarenhet av informationshantering, att ordna och förteckna handlingar. Vi ser att du har goda kunskaper i relevant lagstiftning och regelverk och självklart har du mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.



Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som arkivarie inom offentlig förvaltning och i och med vår framtida digitalisering ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet av elektronisk informationshantering och digitalt bevarande. Du har en förmåga och erfarenhet av att hålla utbildningar i större grupper. Vi vill också att du har kunskaper om dataskyddsförordningen.

Vem är du?



Som person är du självständig, samarbetsinriktad, ordningsam och strukturerad. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera effektiva lösningar. Du planerar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt utifrån verksamhetens behov och förutsättningar. Du tar ansvar för din uppgift och sätter upp och håller tidsramar. Då rollen innebär att du arbetar i ett team bestående av andra kollegor är det viktigt att du lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt.



Urval och intervjuer kommer att ske löpande, så välkommen med din ansökan!


Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Så snart som möjligt tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-09-18

Ersättning
fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-16
Ange följande referens när du ansöker: 2018/5975
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Nordin Larsson 0850829724

Företag
Stockholms Stad, Överförmyndarförvaltningen, Registratur och ark

Adress
Stockholms Stad, Överförmyndarförvaltningen, Registratur och ark
Vällingbyplan 2, Box 41
16211 Stockholm

Kontorsadress
Vällingbyplan 2, Box 41

Jobbnummer
4354802

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Överförmyndarförvaltningen, Registratur och ark

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Överförmyndarförvaltningen, Registratur och ark: