Arkivarie/Registrator till Kommunledningskontoret
Marks kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Mark
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Mark,
Härnösand,
Timrå,
Sundsvall,
Kramfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marks kommun, Kommunledningskontoret i Mark Mark är en attraktiv kommun med flera små och medelstora orter som alla präglas av gemenskap. Här värnar vi om varandra och vår livskvalitet. Strax utanför storstaden lever vi i harmoni med naturen.
Kinna är vårt administrativa och kommersiella centrum. Kommunen har 34 000 invånare och hos oss arbetar cirka 3 300 personer. Det innebär att Mark är en medelstor kommun med Borås, Göteborg och Varberg på bekvämt pendlingsavstånd. De tider då de flesta börjar och slutar sitt arbete för dagen går täta buss- och tågturer.
Här är det läge för det goda livet!
Läs mer om kommunen på
www.mark.sePubliceringsdatum2011-06-01ArbetsuppgifterKommunledningskontoret i Marks kommun söker en arkivarie med kunskaper i diarieföring.
Kommunen står inför framtida utmaningar inom arkivområdet med eventuell övergång till verksamhetsbaserad arkivredovisning och digital långtidslagring. I kommunarkivet arbetar du bland annat med att ta emot, förteckna och ordna leveranser från kommunens förvaltningar och bolag. Du servar allmänhet och förvaltningar med att söka och ta fram handlingar i arkivet. Du kommer också att i nära samarbete med kommunarkivarien stötta förvaltningarna vid revidering av dokument- hanteringsplaner samt genomföra inspektioner av hur kommunens förvaltningar och bolag hanterar allmänna handlingar. Inte minst kommer du medverka i diskussionerna om hur framtidens arkiv och arbetssätt ska utformas. I kommunarkivet används arkivförteckningsprogrammet Visual Arkiv.
Vid behov ersätter och stöttar du även kommunledningskontorets registrator med postöppning samt registrering av inkommande och utgående handlingar som hör till kommunstyrelsens verksamhet. Registreringen sker i kommunens ärende-och dokumenthanteringssystem Public 360.
Att utveckla, dokumentera samt förbättra rutiner och arbetssätt är en viktig del av arbetet.
KvalifikationerVi söker dig som har en akademisk examen med minst 60 hp i arkivvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Praktisk erfarenhet av arbete inom området arkiv och registratur inom kommunal verksamhet är meriterande liksom erfarenhet av elektronisk dokumenthantering och arbete med tillämpning av verksamhetsbaserad arkivredovisning.
Noggrannhet, struktur, flexibilitet och känsla för service är egenskaper som är värdefulla för att lyckas i arbetet. Du ska kunna arbeta självständigt men även ha god samarbetsförmåga eftersom ärende- och dokumenthanteringsprocessen omfattar ett stort antal personer. Du är intresserad av att effektivisera processer och håller dig uppdaterad om den utveckling som sker inom ditt område. Du ska kunna uttrycka dig klart och lättbegripligt i tal och skrift.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-06-19
Ange följande referens när du ansöker: A220886
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktPatrik Skog, 0320-21 70 17
Facklig kontaktLena Johansson, 0320-21 70 40
Anette Jansson, 0320-21 80 77
FöretagMarks kommun, Kommunledningskontoret
AdressMarks kommun, Kommunledningskontoret
51180 Kinna
Jobbnummer 950017
Observera att sista ansökningsdag har passerat.