Arkivarie/registrator
Fagersta kommun / Bibliotekariejobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bibliotekariejobb i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde. I kommunen är vi idag cirka 13 300 invånare.
Välkommen till ett meningsfullt arbete och en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för utifrån kommunens gemensamma värdegrund; samarbete, trygghet, ansvar, respekt - STAR.
Hos oss har du möjlighet till bland annat friskvårdsbidrag och frikort till simhall, gym och utomhusbad.
Om arbetsplatsen - det här är vi!
Du ingår i avdelningen Stöd och styrning som består av 20 medarbetare.
Vi ansvarar bland annat för kommunstyrelsens ärendehantering, diarium och arkiv. Här finns också juridik, HR, kommunikation och övergripande strategiska funktioner. Du kommer ha ett nära samarbete med kommunsekreterare och administratör, tillsammans utgör ni en del av avdelningens kansli.
Vår arbetsplats präglas av öppenhet och ett mycket gott samarbetsklimat. För oss är det hållbara arbetslivet i fokus och vi erbjuder flexibla arbetstider, distansarbete och kompetensutveckling. Som kollegor tar vi stöd av varandra genom att ta tillvara på varandras olikheter och styrkor.
Ditt uppdrag
Vi söker en arkivarie/registrator som vill vara med och utveckla kommunens arbete! Som arkivarie ansvarar du för att ordna och förteckna arkiv, verkställa gallring, utöva tillsyn samt ansvara för informationshanteringsplaner i samverkan med andra förvaltningar. Du förvaltar och utvecklar digitala arbetsprocesser inklusive arbetar för införande av ett e-arkiv. Samverkan sker också med externa parter såsom Arkiv Västmanland.
Som registrator har du en viktig roll i kommunens administration och dokumenthantering. Du är systemägare för vårt ärendehanteringssystem och ansvarar för att hantera och registrera handlingar på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. Du sköter det löpande arbetet med kommunens posthantering, officiella e-post, inkommande handlingar, utlämnande av handlingar och sekretessbedömningar.
Dina kvalifikationer och meriter
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap, eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har god IT-kompetens, kunskap om klassisk arkivförteckning samt kan uttrycka dig korrekt på svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som arkivarie eller registrator, har arbetat inom offentlig förvaltning, har kunskaper om ärendehanteringssystemet Public 360 och e-arkiv.
Vi söker följande personliga egenskaper hos dig
Initiativtagande
Självgående
Samarbetsförmåga
Serviceinriktad
Strukturerad
Publiceringsdatum2023-09-22Övrig informationVi kommer att se över ansökningar löpande och kontakta de kandidater som är aktuella att gå vidare med. Välkommen med din ansökan!
Vi eftersträvar en god åldersspridning och ser positivt på sökande ur alla åldrar. Vi strävar även efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Vi har gjort våra val av annonskanaler och vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/173".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Fagersta kommun (org.nr 212000-2106)
Arbetsplats Kommunledningsförvaltningen, Stöd och styrning
Kontakt Mikael Thesslund
0223-44103 Jobbnummer 8135180
Observera att sista ansökningsdag har passerat.