Arkivarie/Registrator

Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen / Arkivariejobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen i Solna, Stockholm, Huddinge eller i hela Sverige

Universitetsförvaltningen stödjer Karolinska Institutets institutioner och ledning. Universitetsförvaltningens mål är att ge god service och bidra med professionell och effektiv administration till KI:s utbildning och forskning.



Avdelning

Enheten för arkiv- och registratur är organisatoriskt placerad inom den juridiska avdelningen vid universitetsförvaltningen och ansvarar för Karolinska Institutets diarium och övergripande arkivverksamhet.

Registratur- och arkivverksamheten sköts dels vid universitets institutioner och dels centralt vid universitetsförvaltningen. Från den centrala arkiv- och registraturfunktionen lämnas stöd och råd till institutionerna.

Publiceringsdatum
2018-11-21

Dina arbetsuppgifter
Som arkivarie/registrator vid universitetsförvaltningen ingår du i ett team med arkivarier och registratorer som tillsammans driver och utvecklar dokumenthanteringen vid Karolinska Institutet.

Arbetsuppgifterna består i att:

- Delta i arbetet med den dagliga hanteringen av in- och utgående handlingar, skanning, diarieföring och arkivering av handlingar.
- Ordna, förteckna, gallra och tillgängliggöra arkivmaterial
- Ta emot och kontrollera arkivleveranser från institutionerna till universitetsförvaltningens arkiv
- Vara rådgivande i arkiv- och diarieföringsfrågor och svara på frågor från allmänheten
- Utbilda och informera både på svenska och engelska

Kvalifikationer
Vi söker dig som har

- Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap alternativt att du har inhämtat erforderlig kompetens på annat sätt.
- Uttrycker dig väl i tal och skrift såväl på svenska som på engelska.
- God kunskap om offentlighets- och arkivlagstiftning samt ärendehanteringsfrågor vilket innefattar såväl diarieföringsrutiner som kunskap om utlämning av allmänna handlingar

Dina personliga egenskaper
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Det är viktigt att du är utåtriktad och har en god social förmåga och god samarbetsförmåga. Du är mycket effektiv, kan prioritera och arbetar snabbt. Du är noggrann och strukturerad och tycker om att arbeta för utveckling och förbättring.

Ansökningsförfarande

Ansökan ska göras via rekryteringssystemet Varbi.

Vid tillsvidareanställning tillämpar Karolinska Institutet 6 månaders provanställning.

Karolinska Institutet är ett av världens ledande medicinska universitet. I Sverige står Karolinska Institutet för drygt 40 procent av den medicinska akademiska forskningen och har det största utbudet av medicinska utbildningar. Sedan 1901 utser Nobelförsamlingen vid Karolinska Institutet mottagare av Nobelpriset i fysiologi eller medicin.

Karolinska Institutet strävar efter att vara en arbetsplats med jämn könsfördelning som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Januari 2019 tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-11
Ange följande referens när du ansöker: 2-5818/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catrine Viidas, enhetschef 08-524 865 94

Företag
Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen

Adress
Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen
Nobels väg 5
17177 Stockholm

Kontorsadress
Nobels väg 5

Jobbnummer
4469095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karolinska Institutet, Universitetsförvaltningen: