Arkivarie/Registrator

Kristianstads kommun / Administratörsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Arkivarie/Registrator

AOV:2014:14

Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Publiceringsdatum
2014-03-10

Dina arbetsuppgifter
Att arbeta som registrator/arkivarie innebär att du arbetar ur ett brett perspektiv där du både bedömer in komna handlingar, hanterar dem utifrån regler/rutiner, förvaltar, bevakar och utvecklar inom området.
I rollen som registrator har du bland annat hand om postsortering (både elektronisk och i pappersformat), sekretessbeläggning och utskick av handlingar.
Som arkivarie arbetar du med de klientakter som finns i förvaltningen. Du lägger upp nya akter, håller ordning på de akter som finns och stöttar handläggarna när de behöver hjälp i arkivet. Utöver detta ansvarar du för det löpande arbetet i arkivet med t.ex. påfyllning av material.

Kvalifikation
Vi söker dig med minst 3 årig gymnasieutbildning med inriktning mot kontor, administration, ekonomi alternativt annan utbildning inom området som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du som söker skall ha erfarenhet av arbete som registrator/arkivarie i en politisk styrd organisation. Tjänsten kräver att du är självgående och att du är noggrann och har förmåga att strukturera ditt arbete. I arbetet som registrator har du mycket kontakt med olika funktioner inom kommunen, varvid du behöver vara kommunikativ och bra på att samarbeta.
En god förståelse för arbetet och en förmåga att se helheten är viktiga delar i arbetet som registrator/arkivarie.
Arbetet kräver att du har goda datorkunskaper.

Anställningsvillkor
Vikariat, 100% med tillträde snarast möjligt och med varaktighet till och med 2014-12-31.

För mer information, ta kontakt med
Pål Sander, Verksamhetschef, 044-13 62 15
Theresa Halldén, registrator, 044-13 57 64

För facklig information, ta kontakt med
Annika Eriksson, Vision, 044-13 58 70
Lena Hagerman, SSR, 044-13 69 96

Sista ansökningsdatum
2014-03-25

Övrig information
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 044-135000

Jobbnummer
1803452

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: