Arkivarie, Polisområde Fyrbodal, Uddevalla

Polismyndigheten Västra Götaland / Arkivariejobb / Uddevalla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Uddevalla, Munkedal, Färgelanda, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Uddevalla, Vänersborg, Trollhättan, Alingsås, Vårgårda eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Västra Götaland omfattar Västra Götalands län. Polisverksamheten är organiserad i fyra polisområden med säte i Göteborg, Uddevalla, Borås och Skövde. Därutöver finns två polisoperativa avdelningar; Länsordningspolisen och Länskriminalpolisen samt en Förvaltningsavdelning med säte i Göteborg. Polismyndigheten har ca 4000 anställda.

Polisområde Fyrbodal är indelat i två enheter där enhet Västra Fyrbodal omfattar Strömstad, Tanum, Sotenäs, Lysekil, Munkedal, Färgelanda och Uddevalla kommuner. Enhet Östra Fyrbodal omfattar Åmål, Dals-Ed, Bengtsfors, Mellerud, Vänersborg, Trollhättan och Lilla Edet kommuner

Inom Polisområdet är ca 370 poliser och 60 civilanställda verksamma. Polisområdets ledning och stab är placerad i Uddevalla.

Publiceringsdatum
2012-08-13

Dina arbetsuppgifter
Du är placerad vid polisområdets stab som fungerar som stödorgan till polisområdets ledning och till polisenheterna. Vid staben finns funktioner för ekonomi, personal, utbildning, arkiv, service, verksamhetsutveckling/uppföljning samt ämnesansvariga inom kärnverksamheten utredning/lagföring och brottsförebyggande.

Som arkivarie svarar Du för arkivverksamheten inom polisområde Fyrbodal. Du ansvarar för att arkiven vårdas, ordnas, systematiseras och förtecknas enligt svensk arkivstandard samt att arkiven gallras enligt Riksarkivets bestämmelser. I din roll som arkivarie kommer du att fungera som stöd i arkivfrågor till chefer och arkivredogörare. Du kommer även att utveckla och kvalitetssäkra arkivverksamheten i samråd med myndighetens arkivansvarige. Härutöver ska Du vid behov vara beredd att utföra ytterligare arbetsuppgifter inom staben.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom arkivvetenskap och vi ser gärna att Du har erfarenhet av statlig arkiv-och registreringsverksamhet. Du är väl förtrogen med gällande författningsbestämmelser och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har goda kunskaper i Officeprogrammen. Vi använder oss av förteckningssystemet KLARA. Det är en merit om Du har kunskaper om processbaserad redovisning.

Arbetstid: Dagtid med flexibel arbetstid.

I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.

Ytterligare information lämnas av stabschefen Kent Passbo eller arkivarien Eva Alpsten.
Båda nås via myndighetens växel 114 14

Facklig företrädare nås via myndighetens växel 114 14.

Vid upprättande av sökandeförteckning kommer Dina personuppgifter att registreras, Genom Din ansökan godkänner Du denna registrering.

Skriftlig ansökan tillsammans med meritförteckning samt uppgift om referenspersoner (dock ej betygskopior) inges till Polismyndigheten i Västra Götaland, Box 429, Allmänna diariet, 401 26 Göteborg eller epost: platsansokan.vastragotaland@polisen.se senast den 3 september 2012.
Märk ansökan med AD-713-22462/12

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-03
Ange följande referens när du ansöker: AD-713-22462/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: platsansokan.vastragotaland@polisen.se

Företag
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND

Adress
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: polismyndigheten@vastragotaland.polisen.se

Jobbnummer
1312231

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Västra Götaland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland: