Arkivarie med projektledaruppdrag
Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Majorna-Linné i Göteborg Majorna-Linné är Göteborgs största stadsdel med cirka 63 000 invånare och utgör en attraktiv del av staden att leva och vistas i med såväl havet som stora grönområden och ett rikt kulturutbud.
Stadsdelsförvaltningen med cirka 3400 anställda arbetar inom verksamheter som förskola, grundskola, individ- och familjeomsorg, kultur och fritid, social omsorg om äldre och personer med funktionsnedsättning samt hälso- och sjukvård. Det vi gör har stor betydelse för många.
Publiceringsdatum2017-01-18ArbetsuppgifterVi söker en serviceinriktad arkivarie som vill vara med och utveckla stadsdelens arkivhantering och driva arbetet med att införa den nya dataskyddsförordningen.
I ditt grunduppdrag som arkivsamordnare kommer du att arbeta tillsammans med förvaltningens arkivredogörare och stödja dem i arbetet att arkivera och gallra handlingar. Du kommer även att fungera som förvaltningens expert i arkivfrågor och som kontaktperson till Regionarkivet. En viktig del i arbetet är att ständigt förbättra rutiner och processer. Just nu pågår ett stort stadsdelsgemensamt projekt med att gå över till processorienterad informationsredovisning. Du som arkivarie kommer att ansvara för att driva projektet lokalt i Majorna-Linnés stadsdelsförvaltning.
I tjänsten ingår också att vara förvaltningens ansvariga genomförare i arbetet med att implementera EU:s nya dataskyddsförordning som träder i kraft 2018. Förordningen ersätter den nuvarande personuppgiftslagen och ett stadengemensamt projekt startar under våren. I din roll som dataskyddsombud ska du vägleda stadsdelens verksamheter in i arbetet med EU:s dataskyddsreform. Du ansvarar för utveckla ett övergripande systematiskt arbetssätt för hantering och uppföljning av arbetet med personuppgifter för att uppfylla gällande lagkrav. Du kommer att ingå i Göteborgs Stads nätverk för PUL-ombud för kunskapsutbyte och kompetensutveckling.
Din anställning blir på kommunikationsavdelningen där du och dina kollegor på kansliet kommer att arbeta nära tillsammans med utvecklingsfrågor och i det dagliga arbetet. Förvaltningens två nämndsekreterare, registrator och förvaltningssekreterare blir dina närmaste kollegor och tillsammans utgör ni fem ett team som kompletterar varandra utifrån era olika roller och profiler.
Förvaltningen är en mycket stor organisation med olika verksamheter inom utbildning, vård och omsorg samt kultur och fritid. För att kunna göra ett bra arbete behöver du ha intresse och förståelse av den offentliga processen och dess lagstiftning och förmåga att snabbt sätta dig in i verksamheternas frågor på ett övergripande plan.
KvalifikationerVi söker dig som är utbildad inom arkivvetenskap på högskolenivå eller har annan utbildning som vi bedömer som likvärdig. Studier inom offentlig förvaltning och systemvetenskap är meriterande. God IT-kompetens och minst ett års erfarenhet av offentlig arkivbildning är ett krav.
För att passa i rollen som arkivarie i vår stadsdelsförvaltning krävs att du är strategisk i tanken, men operativ i handling. Det innebär att du behöver vara självgående med god förmåga att prioritera och att du tar initiativ till verksamhetsutveckling utifrån den förbättringspotential du ser. Du är pedagogisk och lyhörd för verksamheternas behov och bra på att skapa relationer med alla olika typer av människor. Du har god service- och ansvarskänsla.
Vi erbjuder ett utmanande och roligt arbete med högt tempo och stor bredd i arbetsuppgifterna i en organisation som är i ständig rörelse. Vi är en liten avdelning med sju medarbetare som har ett dagligt nära samarbete. Hög ambitionsnivå, prestigelöshet, flexibilitet och ett gott skratt präglar vår vardag. Om du tror att du är rätt för oss, och vi för dig, så är du välkommen med din ansökan!
För att du ska kunna genomföra ditt uppdrag ser vi att du behöver vara mycket bra på att:
• självständigt planera, strukturera och genomföra arbetsuppgifter
• samarbeta och bidra till samordning
• driva och genomföra verksamhetsutveckling
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-03-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-01
Ange följande referens när du ansöker: A646199
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Stridvall Dahlén 031-365 86 75, 072-537 86 02
FöretagGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
AdressGöteborgs stad., SDF Majorna-Linné
Box 12013
40241 Göteborg
KontorsadressFörsta Långgatan 28 A
Jobbnummer 3268749
Observera att sista ansökningsdag har passerat.