Arkivarie med projektledarkompetens

Värmdö Kommun / Arkivariejobb / Värmdö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Värmdö är en del av Stockholms skärgård, en unik natur med över 10 000 öar. Här möter land hav, bara 20 minuter från Stockholm. I vår anrika huvudort, Gustavsberg, finns en lång tradition inom design och form som lever vidare genom en fortsatt satsning på konst och kultur. Kommunen har knappt 40 000 invånare varav drygt 10 000 bor i Gustavsberg. Vi har en mycket ung befolkning där var fjärde invånare är yngre än 15 år. Värmdö är dessutom en av de snabbast växande kommunerna i landet. Denna dynamik avspeglar sig även i arbetsgivaren Värmdö kommun. Vi erbjuder dig stora möjligheter och intressanta utmaningar.

Kanslienheten arbetar för att ge de förtroendevalda goda möjligheter att utöva sina politiska uppdrag. Viktiga uppgifter är att stödja de politiska företrädarna, kommundirektören och de olika kontoren i deras arbete, genom att tillhandahålla faktaunderlag samt att medverka till att fattade beslut verkställs. I enhetens verksamhetsområden ingår kommunens övergripande utredningar, ledning och genomförande av projekt samt funktionsansvar för nämndadministrationen.

Rollen som arkivarie innebär att du ansvarar för kommunens arkiv och det löpande arbetet med att underhålla, systematisera och förteckna.

Du ansvarar för att utveckla och genomföra kommunens processorienterade arkivredovisning med fokus på dokument- och ärendehantering.
I detta arbete ingår att du ansvarar för att upprätta, genomföra och uppdatera dokumenthanteringsplaner och processbeskrivningar.
Du deltar även aktivt i införandet av nytt ärendehanteringssystem samt e-arkiv. I detta ingår bland annat att utveckla rutiner, testning av system samt utbilda användare.

Du bistår allmänheten samt kommunens anställda genom att söka fram allmänna handlingar ur kommunens arkiv samt utför sekretessprövning innan utlämnande.
Vi söker dig som har högskoleexamen inom arkiv - och informationsvetenskap eller liknande högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt har erfarenhet från arbete inom kommunal verksamhet. Vi värdesätter egenskaper som att vara serviceinriktad, ordningsam och självgående. Arbetet innebär många kontakter, vilket ställer krav på god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och efterfrågar sökande med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde omgående. Provanställning kan komma att tillämpas.

I Värmdö kommun arbetar vi aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö. Vi erbjuder olika former av friskvård och tillämpar rökfri arbetstid.

Publiceringsdatum
2014-05-22

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 8 juni 2014.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Marie Näslund, gruppchef nämndsekretariatet, 08-570 485 83. Fackliga representanter nås via kommunens växel 08-570 470 00.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare. Tillsvidare.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-06-08
För att söka, klicka på länken nedan.
Ange följande referens när du ansöker: UAKU:2014:5
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Värmdö kommun

Adress
Värmdö kommun
Skogsbovägen 9-11
13481 Värmdö

Kontorsadress
Se hemsida.

Jobbnummer
1884795

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: