Arkivarie med ansvar för myndighetens arkivverksamhet, Rättsenhe

Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor / Arkivariejobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor i Ospecificerad arbetsort

Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att barn, unga och vuxna oavsett funktionsförmåga ska få förutsättningar att nå målen för sin utbildning. Det gör vi genom specialpedagogiskt stöd, undervisning i specialskolor, tillgängliga läromedel och statsbidrag. Den kompetens vi erbjuder kompletterar kommunernas och skolornas egna resurser. Myndigheten har ca 1160 anställda och har verksamhet i hela landet. Läs mer på vår webbplats www.spsm.se

Publiceringsdatum
2011-11-14

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på myndighetens rättsenhet. Enheten tillhör myndighetens förvaltningsavdelning, som är en del av huvudkontoret. På rättsenheten finns bland annat myndighetens juridiska kompetens och också arkivarie och registratorer.
Rättsenheten leds av chefsjuristen som är chef för enheten.
Enheten ansvarar bland annat för myndighetsgemensamma juridiska frågor samt diarie- och arkivfrågor och ger resten av myndigheten stöd i sådana frågor.
Myndigheten arbetar med processorienterad arkivredovisning, elektronisk dokumenthantering och digital arkivering.
Ditt arbete innebär att leda myndighetens arkivarbete. Du arbetar bland annat med att utveckla myndighetens arkivredovisning, utreder gallring/bevarande, upprättar planer och tillämpningsbeslut, bidrar med arkivariekompetens i verksamhets- och systemutvecklingsprojekt och medverkar vid kravställning för långtidslagring och gallring av handlingar i befintliga informationssystem. Myndighetens arkivarier deltar i ett teamarbete tillsammans med registratorer och jurister och samverkar med myndigheten i övrigt, men innehåller också moment där man ska kunna arbeta självständigt.
Eftersom myndigheten har kontor över hela landet ingår vissa resor i tjänsten.

Kvalifikationer
Du har
• Minst tre års relevant utbildning från högskola/universitet, där minst tre terminers studier avser arkivvetenskap.
• Systemvetenskaplig kunskap förvärvad genom universitetsstudier eller på annat sätt.
• Flera års erfarenhet av utredningsarbete och arkivbildningsfrågor gärna i ledande ställning.
• God kännedom om att arbeta i offentlig förvaltning.
• En väl utvecklad kommunikativ förmåga samt en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Erfarenhet och kunskaper inom processorienterad arkivredovisning, elektronisk dokumenthantering och digital arkivering.
Som individ är du drivande, självständig och lösningsorienterad. Du har mycket god samarbetsförmåga och skapar entusiasm omkring dig. Du ska vara intresserad av och ha vana vid att arbeta med utvecklings- och förändringsarbete.
Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Placeringsort är Härnösand, Stockholm eller Örebro.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-09
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvaliteter som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten.
Ange följande referens när du ansöker: ALL 2011/937
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Ehlin, 010-473 55 21

Facklig kontakt
Malou Nordlöf-Wiklund, 010-473 50 62
Linda Meyerhöffer

Företag
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor

Adress
Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor
Box 1100
87129 Härnösand

Jobbnummer
1078636

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Specialpedagogiska skolmyndigheten, Rättsfrågor: