Arkivarie i Göteborg

Bemannia Kontor AB / Assistentjobb / Göteborg
2022-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arkivarie i Göteborg" (publicerad 2023-06-30) ⬅️


Visa alla assistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Lerum, Öckerö eller i hela Sverige

Om uppdraget

Nu söker vi en arkivarie till vår kund i Göteborg omgående efter överenskommelse.
Detta är ett konsultuppdrag på 50% som pågår i 6 månader framåt med goda möjligheter till förlängning.

Publiceringsdatum
2022-12-02

Arbetsuppgifter
I rollen som arkivarie kommer du främst arbeta med stör för verksamheten vid införande av ett nytt IT-stöd för arkiv och informationshantering samt vara behjälplig med att utveckla diarium och politisk ärendehantering.
Andra arbetsuppgifter som förekommer:

• Kompetensöverföring till en inter verksamhetsutvecklare, som i nära samarbete med arkivarie kommer arbeta med införandet av Ciceron

• Handlägga ärenden rörande utlämnande av allmän handling - söka och ta fram handlingar ,genomföra sekretessbedömning och lämna ut allmänna handlingar från både analoga och digitala arkiv

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning arkivvetenskap 40p (60hp) eller likvärdig utbildning och minst 1 års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
• Erfarenhet av arbete med arkivfrågor i offentlig verksamhet
• Kunskaper i MS Office eller likvärdig kunskaper om dokument och ärendehanteringssystem (exempelvis Public 360, W3D3, Platina, Ciceron, Visual Arkiv)
• Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
• Kunskap i standarder inom arkivområdet

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Roy Hoang, Roy.Hoang@Bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Bemannia Kontor AB (org.nr 556633-5476), https://www.bemannia.se

Arbetsplats
Bemannia

Kontakt
Roy Hoang
roy.hoang@bemannia.se
0709667600

Jobbnummer
7225014

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor AB: