Arkivarie för uppdrag inom offentlig sektor
Novare Public HR AB / Bibliotekariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bibliotekariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Novare Public HR AB i Stockholm,
Huddinge,
Täby,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Novare Public grundades våren 2018 för att hjälpa offentlig sektor med rekrytering, bemanning och interimlösningar. Sedan dess har vi rekryterat 100-tals chefer och specialister till offentliga organisationer i hela Sverige. Idag har vi flera stora ramavtal med statliga myndigheter i hela Sverige.
Genom vårt stora nätverk, långa erfarenhet och stora engagemang hjälper vi våra kunder att snabbt hitta rätt kompetens till sina organisationer.
Är du en person som motiveras av att skapa ordning och struktur? Har du erfarenhet av ärende- och dokumenthantering? Då kanske vi har jobbet för dig! Vi söker just nu arkivarie till uppdrag inom offentlig sektor.Tidsperiod för uppdraget: 2021-08-10 till och med 2022-01-30 med möjlighet till förlängning
Startdatum är preliminärt.
Som konsult hos oss
Novare Public är ett konsult- och rekryteringsföretag som hjälper offentliga organisationer med kompetensförsörjning. Vår vision är att vara det första valet för offentliga organisationer när de behöver tillföra ny kompetens samt att vara det självklara valet för konsulter som vill arbeta inom offentlig sektor. Vår främsta styrka är att hitta rätt kompetens till våra kunder. För oss är det viktigt att våra rekryterade kandidater och konsulter matchas till rätt roll där de kan bidra med sin kompetens, trivas och utvecklas på jobbet. Som konsult hos Novare Public blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Våra konsulter kan välja mellan att vara anställd hos oss eller att fakturera genom eget bolag. Vi kan erbjuda spännande uppdrag inom olika affärsområden i hela landet. En dedikerade konsultchef stöttar och hjälper dig genom hela uppdraget.
Publiceringsdatum2021-06-21Dina arbetsuppgifterI denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma
* I första hand driva och utarbeta nya och uppdatera befintliga dokumentplaner
* Uppdatera klassningsplaner tillsammans med teamet/deltagare i teamet
* Driva och genomföra gallrings- och bevarandeutredningar.
* Utarbeta styrande dokument.
Du kommer att ingå i ett team som arbetar med att
* Driva arbetet med gallring - och bevarandeutredningar/informationshantering.
* Driva arbetet med uppdatering och utformningen av nya dokumentplaner/informationsplaner
* Utarbeta enkla och lättförståeliga handledningar baserade på regelverk och verksamhetens behov.
* Tillsammans med vår IT organisation arbeta fram strategier för informationens livscykel inom myndigheten.
* Omvärldsanalysera, bevaka och tolka att vårt regelverk ligger i framkant.
* Aktivt arbeta för att möjliggöra digitalisering genom utredningar och delta i olika projekt och arbetsgrupper.
Vi söker dig som har
* Akademisk examen inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande utbildning och kunskaper.
* Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete.
* God förståelse och erfarenhet av arbete med regelverket inom offentlig verksamhet.
* Arbetat praktiskt med verksamhetsbaserad arkivredovisning - dokument och klassningsplaner.
* Erfarenhet av att självständigt och i grupp drivit och genomfört gallrings- och bevarandeutredningar.
* God förmåga att uttrycka sig pedagogiskt och tydligt på svenska i tal och skrift.
* Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
* Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Iipax One Visual Arkiv m.fl.)
* Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
* Kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS.
Vidare ser vi att du har
* Har erfarenhet av och/eller utbildning i digital informationshantering.
* Har god förståelse för och tidigare erfarenhet av att delta och arbeta i olika IT-projekt och med digital utveckling.
* Har erfarenhet och kunskaper om förändring - och förnyelsearbete.
Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor runt rekryteringsprocessen eller tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta oss på Novare Public. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNovare Public HR AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Novare Public HR AB (org.nr 559125-5350)
Arbetsplats Novare Public
Jobbnummer 5822135
Observera att sista ansökningsdag har passerat.