Arkivarie/Administratör

Söderhamns kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen / Biblioteksassistentsjobb / Söderhamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Söderhamn, Bollnäs, Hudiksvall, Ockelbo, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Söderhamns kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen i Söderhamn

Söderhamn är skärgårdskommunen i södra Hälsingland som tänker nytt och stort. Vi är cirka 2 300 medarbetare och ledare som formar och utvecklar verksamheten tillsammans, utifrån Söderhamnarnas behov. Ett coachande ledarskap gör det möjligt. Tillsammans är vi Söderhamn.

Inom Arbetsmarknads-och socialnämndens verksamhetsområde arbetar ca. 350 medarbetare. Inom Individ- och familjeomsorgen arbetar ca.100 medarbetare.

Förvaltningens ansvarsområde omfattar:
• Arbetsmarknadsenheten
• Introduktion och information till nyanlända
• Daglig verksamhet för personer med funktionsnedsättning
• Bilpool
• Bemanningsenhet för kommunens verksamheter
• Individ-och familjeomsorg dvs. Försörjningsenheten, Familjeenheten, Vuxenenheten, samt Barn- och ungaenheten inkl. ensamkommande flyktingbarn.

Vi söker nu en arkivarie/administratör för en tidsbegränsad anställning från och med 1 Mars 2017, dock längst till och med den 31 Januari 2018.


Publiceringsdatum
2017-02-09

Arbetsuppgifter
Uppdraget som arkivarie/administratör går till största del ut på arkivarbete enligt de riktlinjer som gäller för arkivvård och gallring inom kommunen. I rollen som administratör fungerar du även som back-up i receptionen samt tar tillsammans med övriga administratörer hand om övrig administration inom enheten. Du kommer att arbeta tillsammans med enhetens andra administratörer och ingå i en arbetsgrupp som förutom administratörer består av receptionister, jurist, nämndsekreterare och kvalitetsutvecklare. Enheten fungerar som stödfunktion för resten av förvaltningen och arbetar både med intern och extern service.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har förmåga att arbeta självständigt och planera ditt eget arbete, god samarbetsförmåga, flexibilitet, effektivitet och helhetstänk. Ärenden som du hanterar är känsliga och du bör därför vara noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Du har förmåga att hantera mål både kvalitativt och kvantitativt. Ett gott bemötende och servicekänsla är viktigt. Datorvana och tidigare erfarenheter av administrativt arbete är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande arbete inom offentlig sektor.
Vi lägger stor vikt på personliga egenskaper och förmågor.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Söderhamns kommun har tagit ställning till kanaler och marknadsföring för rekrytering. Vi undanber oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast efter överenskommelse. Intervjuer kommer att hållas löpande och tillsättning kan ske under rekryteringstiden. , upphör: 2018-01-31 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-24
Ange följande referens när du ansöker: ASN/2017/0030
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Hedin eva.hedin@soderhamn.se 0270-75856
Helena Larsson helena.larsson@soderhamn.se 0270-75224

Företag
Söderhamns kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen

Adress
Söderhamns kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen
Söderhamn
82680 Söderhamn

Kontorsadress
Köpmantorget 2 B 82680 Söderhamn

Jobbnummer
3312046

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Söderhamns kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Söderhamns kommun, Arbetsmarknads- och socialförvaltningen: