Arkivarie

Arbetsmiljöverket (Av) / Assistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket (Av) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Örebro eller i hela Sverige

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Vill du vara med och utveckla Arbetsmiljöverket som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Gillar du att arbeta i team och vill vara med och skapa förutsättningar för att myndigheten har en ändamålsenlig informationshantering? Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig!

Ditt nya arbete
Som arkivarie kommer du i huvudsak att, tillsammans med kunniga och engagerade kollegor, arbeta med bevarande, kartläggning och systematisering av myndighetens information. Du kommer att delta i arbetet med att förvalta och utveckla vår digitala arkiv- och informationshantering och arbeta i många delar av den digitala informationshanteringsprocessen.
Detta innebär att du i denna arkivarieroll arbetar med bevarande- och gallringsutredningar av IT-system, upprättande av dokumenthanteringsplaner, utlämnande, registrering och kategorisering och andra informationshanteringsfrågor. Du förväntas också delta i andra aktiviteter inom enheten när så behövs. Arbetet sker i nära dialog med kollegor både inom och utanför enheten.

Din bakgrund - våra krav
Vi söker dig som har:

akademisk examen med inriktning mot arkiv om minst 180 hp.
minst 1 års erfarenhet som arkivarie med digital informationshantering under de senaste fem åren.
erfarenhet av arbete med bevarande- och gallringsutredningarErfarenhet av att arbeta med att ta fram dokumenthanteringsplaner.
mycket goda kunskaper i det svenska språket både muntligt och skriftligt.
goda skriftliga kunskaper i engelska.
För att lyckas i rollen ser vi att du är en trygg person som har förmåga att arbeta strukturerat och självständigt, bland annat genom att på egen hand kunna söka fram den information du behöver för att lösa en uppgift. Vidare är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och ser styrkan i att arbeta tillsammans som ett team.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Det är meriterande om du har

erfarenhet av leveranser till ett E-arkiv.
kunskap i diarieförings- och ärendehandläggningsprocesser.
Mer om oss och rollen
Vid enheten för informationshantering, som tillhör avdelningen för juridik och informationshantering, arbetar vi med att registrera, hantera, lämna ut och bevara myndighetens information. Enheten utgörs av 18 medarbetare, varav 2 ytterligare arkivarier, och leds av enhetschef Sara Tedebrand Frant. För Sara är det viktigt med tillit, god dialog och att man känner mening och sammanhang i sitt arbete. Enheten arbetar horisontellt och tillsammans.

Mer information om vår avdelning finner du på https://www.av.se/om-oss/organisation/juridik/

Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid och är för närvarande placerad på vårt kontor i Solna eller på en annan ort där Arbetsmiljöverket har ett kontor. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader.

Hos oss på enheten är du med och bidrar i Arbetsmiljöverkets vision att ingen i Sverige ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.
Vi har ett hybridarbetssätt som innebär att vi på våra kontor arbetar både aktivitetsbasera och har fasta arbetsplatser. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb, fritid och ha en hållbar arbetsmiljö därför har vi flexibla arbetstider eller vi tillämpar en förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete.

Mer om oss och våra förmåner finner du på https://www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor/ .

Så rekryterar vi
Vår rekryteringsprocess grundar sig på kompetens och vi kommer därför att använda oss av en så kallad kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra denna process och därmed motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV.

För dig med skyddade personuppgifter vill Arbetsmiljöverket erbjuda en så säker ansökningsprocess som möjligt. Du bör inte ansöka digitalt eller genom mejl. Vi ber vi dig att kontakta Avdelningen för HR som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess, telefon: 010-730 90 00.

Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss och därför välkomnar vi alla frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. För frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Sara Tedebrand Frant, sara.tedebrand.frant@av.se , och för frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-partner Josefine Hjorth, josefine.hjorth@av.se

Fackliga kontaktpersoner är Johanna Karhu Gjertz för Saco, Linda Danielsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.

Välkommen med din ansökan senast den 14 december

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arbetsmiljöverket (Av) (org.nr 202100-2148), http://www.av.se

Arbetsplats
Arbetsmiljöverket Enheten för informationshantering

Jobbnummer
8283276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsmiljöverket (Av)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsmiljöverket (Av):