Arkivarie

Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet / Administratörsjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet i Härnösand, Falun, Solna, Stockholm, Göteborg eller i hela Sverige

Är du arkivarie? Nu finns en möjlighet för dig som vill stå med ena benet i arkivens historiska arv och med det andra ta ett kliv mot framtiden, tillsammans med kollegor på Skatteverkets nya arkivsektion.

Om jobbet

Skatteverket etablerar ett centralt arkiv för hela myndigheten i Härnösand. Etableringen samlokaliseras med Riksarkivet som bygger moderna och anpassade arkivlokaler i Härnösand. Skatteverkets nybildade arkivsektion är en central del av etableringen och driften av arkivet. Vi påbörjar nu uppbyggnad av kompetens för centralarkivet och det mindre mellanlagringsarkiv som också etableras i Härnösand från sommaren 2021.

Du som söker tjänsten har chansen att få vara med från början på sektionens spännande utvecklingsresa där vi bygger upp det nya centralarkivet som kommer bidra leda till en effektivare förvaltning och förbättrad service för både allmänhet och för Skatteverkets olika verksamheter. Du får vara med och bygga upp den nya sektionen och bidra till en positiv arbetsplats där vi tillsammans inom sektionen och med andra delar av samhället tänker nytt och utvecklar arkivverksamheten utifrån de krav som ställs på den och till följd av den tekniska utvecklingen.

Du tillhör en sektion inom dokumentenheten vid den administrativa avdelningen. I ett första skede kommer sektionen att bestå av några arkivarier och ett antal medarbetare med arbetsuppgifter inom arkiv samt annan dokumenthantering. Som arkivarie har du en ledande roll i arkivarbetet, som omfattar exempelvis mottagning av leveranser, ordning och förteckning, gallring samt framtagande av efterfrågade handlingar. Uppbyggnaden av arkivet kommer stödjas av erfaren personal från annan ort som kommer finnas på plats för handledning.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

- vara ansvarstagande och noggrann
- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- vara serviceinriktad, hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
- vara flexibel
- ha god datorvana
- vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål
- har god förmåga att uttrycka dig såväl i tal som skrift.

Du ska även ha:

- en avslutad högskoleutbildning inom arkivvetenskap.

Det är önskvärt att du har erfarenhet av att ordna och förteckna enligt allmänna arkivschemat samt har kunskaper om vårt förteckningsprogram Klara. Det är även önskvärt att du har erfarenhet av arkivarbete inom offentlig förvaltning.



Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap

https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och strategiska riktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

När du ansöker bifogar du ditt cv. I webbformuläret svarar du också på några kompletterande frågor som bland annat ersätter ett personligt brev.

Med anledning av covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-02-25

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-03-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/321".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skatteverket (org.nr 202100-5448)

Arbetsplats
Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenheten

Jobbnummer
5596397

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket, IT/STÖD, Administrativa avdelningen, Dokumentenhet: