Arkivarie

Nässjö kommun, kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nässjö kommun, kommunledningskontoret i Nässjö

Tjänsten som arkivarie hör till avdelningen för kommunikation och medborgarservice, som är en del av kommunledningskontoret i Nässjö kommun. Avdelningen spänner över flera områden: kommunikation, utredningsfunktion, arkiv, handläggning av överförmyndarfrågor och medborgarkontor. I avdelningens uppdrag ingår också att ansvara för nio olika nämnd- och utskottssekretariat. Vi samarbetar i många frågor och löser uppgifter tillsammans.

Publiceringsdatum
2016-01-23

Arbetsuppgifter
Rätt papper på rätt plats underlättar för den som söker i gamla akter. Vi har nyligen infört en verksamhetsbaserad (processbaserad) arkivredovisning i kommunens förvaltningar och bolag. Nu står vi inför nya förändringar då e-arkiv ska införas. Vår nuvarande arkivarie går vidare i sin yrkeskarriär och därför söker vi efter dig som kan axla uppdraget att leda den fortsatta förändringsprocessen och vårt långsiktiga arkivarbete.

Uppdraget som arkivarie innebär att du ansvarar för att samordna och utveckla vår arkivhantering av allmänna handlingar. Du ansvarar specifikt för våra mellan- och slutarkiv och ser till dokumenten blir mottagna, ordnade och förtecknade på ett professionellt sätt. Du är också arkivansvarig för kommunstyrelsens verksamhet.

En av dina mer centrala uppgifter är att stödja och utbilda våra förvaltningar, bolag och förbund i deras arkivarbete. Inte minst när det gäller den verksamhetsbaserade arkivredovisningen som fortfarande är ganska ny för en del av våra förvaltningar och bolag. Kommunen är därtill aktiv i en kommunövergripande grupp inom länet som förbereder ett gemensamt införande av e-arkiv. Arbetet leds av det regionala E-utvecklingsrådet. Lokalt i vår kommun kommer införandet att
bedrivas i projektform och därför är det bra om du trivs med denna arbetsform och har erfarenhet av projektarbete. I projektet kommer du att ansvara för bland annat planering av införandets olika steg, stöd till ansvariga förvaltningschefer och utbildning av berörda medarbetare.

I din tjänst ingår även uppdrag som nämndsekreterare för en av kommunens mindre nämnder. Det innebär att du bland annat sköter nämndens kallelser och skriver sammanträdesprotokoll.

Kvalifikationer
Du har en högskoleexamen, gärna samhällsvetenskaplig eller humanistisk där arkivvetenskap ingår. Som person är du självgående, noggrann och kan enkelt samarbeta med andra. Att du kan uttrycka dig enkelt, såväl skriftligen som muntligen, ser vi som självklart. Uppdraget underlättas om du har B-körkort. Vi ser gärna att du har kunskaper om offentlig förvaltning och vet under vilka förutsättningar vi arbetar. Har du några års arbetslivserfarenhet från området ser vi det som en merit.

Vill veta mer om tjänsten? Ring oss gärna så berättar vi mer.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Vi ser gärna att du börjar hos oss så snart som möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-14
Ange följande referens när du ansöker: A534698
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisen Prinzencreutz, Verksamhetsansvarig 0380-51 80 66 lisen.prinzencreutz@nassjo.se

Företag
Nässjö kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Nässjö kommun, Kommunledningskontoret
Rådhusgatan 28
57180 Nässjö

Kontorsadress
57180

Jobbnummer
2631631

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nässjö kommun, kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nässjö kommun, kommunledningskontoret: