Arkivarie

Karlstads universitet / Centrala stödfunktioner / Ledningskansli / Arkivariejobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkivariejobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlstads universitet / Centrala stödfunktioner / Ledningskansli i Karlstad

Karlstads universitet präglas av aktiv samverkan med det omgivande samhället i kombination med akademisk excellens. Karlstads universitet har cirka 16 000 studerande och drygt 1 200 anställda.

Ett demokratiskt synsätt, jämställdhet och mångfald är grunden för vår verksamhet. Vi strävar efter en mångfald av bakgrunder och kompetenser som berikar verksamheten.

Publiceringsdatum
2016-01-14

Beskrivning
Ledningskansliet ansvarar för övergripande frågor inom lokalförsörjning, IT, juridik, verksamhetsplanering, budget, ledningskommunikation, arkiv och diarium.

Ledningskansliet är en administrativ avdelning inom de centrala stödfunktionerna och består av 16 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Arkivarierna vid universitetet är ansvariga för universitetets övergripande arkiveringsprocess, både fysisk arkivering och e-arkivering. Du har ett nära samarbete med universitetets olika avdelningar och enheter i arkiveringsfrågor samt med registrator. I arbetet ingår också dokumenthanteringsfrågor.  viktiga Den senaste tiden har fokus lagts vid att utveckla centrala styrdokument, anvisningar och att skapa ett närmare samarbete med viktiga administratörsgrupper. Detta arbete kommer att vara fortsatt betydelsefullt de kommande åren. Det pågår också ett omfattande arbete med informationskartläggning ur ett arkiv- och informationssäkerhetsperspektiv av olika verksamhetsprocesser samt utredningar kring e-arkivering.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning i arkivvetenskap motsvarande minst 60 hp och ett intresse för arkivfrågor. Du har flerårig erfarenhet från självständigt arkivariearbete, gärna inom högskolesektorn. Du ska ha god datorvana och kunskaper i verksamhetsbaserad arkivredovisning. Du ska även ha erfarenhet av att leda och/eller arbeta i projekt. Erfarenheter av IT-frågor så som digital lagring och e-arkiv är meriterande. Erfarenhet av dokument-, diarie-, och ärendehanteringsfrågor är också meriterande. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är utåtriktad, initiativrik och serviceinriktad. Du har god analysförmåga och kan prioritera och arbeta väl under tidspress. Vidare ställer arbetet krav på att du kan kommunicera på ett pedagogiskt och välformulerat sätt såväl i tal som skrift. 

Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Ansökan skickas elektroniskt via vårt rekryteringsverkstyg MyNetwork. Till ansökan bifogas personligt brev och CV.

Sista ansökningsdag är den 31 januari.

Välkommen in med din ansökan!

Karlstads universitet har gjort medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakter med annonsförsäljare och säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-31
Ange följande referens när du ansöker: REK2016/6
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Gråsjö, Avdelningschef ledningskansliet 054-700 25 85

Facklig kontakt
Denita Gustavsson, OFR 054-700 1434
Thomas Bragefors, SACO 054-700 1714
Tony Ingemarsson, OFR 054-700 1404

Företag
Karlstads universitet / Centrala stödfunktioner / Ledningskansli

Adress
Karlstads universitet / Centrala stödfunktioner / Ledningskansli
Universitetsgatan 2
65188 Karlstad

Kontorsadress
Universitetsgatan 2

Jobbnummer
2614997

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlstads universitet / Centrala stödfunktioner / Ledningskansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlstads universitet / Centrala stödfunktioner / Ledningskansli: