Arkivarie
Stockholms stad, Juridiska avdelningen / Arkivariejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stockholms stad, Juridiska avdelningen i Stockholm Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Kommunstyrelsen i Stockholms stad har en förvaltning, stadsledningskontoret, som leds av stadsdirektören. Kommunfullmäktige/kommunstyrelsens kansli (KF/KS kansli) är en enhet vid stadsledningskontorets juridiska avdelning.
Vi ger service åt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, dess utskott, beredningar och råd samt åt rotlar och partikanslier. Vi ansvarar för den formella granskningen av ärenden som kommunfullmäktige och kommunstyrelsen beslutar i och vi för protokoll vid deras sammanträden. Vi ansvarar för kommunstyrelsens diarium och arkiv, ärende-, dokument- och informationshantering och deltar i olika utvecklingsprojekt.
KF/KS kansli består av tolv medarbetare som leds av stadssekreteraren. Vi har vår arbetsplats i Stadshuset.
Publiceringsdatum2016-01-13ArbetsuppgifterDu arbetar med den löpande verksamheten inom arkivet, ger stöd och service till kommunstyrelsen och stadsledningskontoret om arkivering och gallring. Du assisterar forskare, journalister, andra myndigheter med flera med att hitta material i arkiven. Du slutförtecknar äldre arkivbildares arkiv för leverans till Stockholms stadsarkiv. Du utbildar och informerar övriga kontoret i arkivfrågor. Du medverkar i olika utvecklingsprojekt. En viktig uppgift inledningsvis är arbete med gallringsutredning med tillhörande hanteringsanvisningar.
Vid behov utför du även andra uppgifter inom avdelningens ansvarsområde.
KvalifikationerDu har
• högskoleexamen med minst 60 högskolepoäng (40 enligt det gamla systemet) i arkivvetenskap
• arbetat inom offentlig förvaltning och har några års erfarenhet av arbete som arkivarie
• goda kunskaper om lagar och förordningar som styr arkivarbetet inom offentlig förvaltning
• god språklig analytisk förmåga och lätt för att lära och lära ut
• goda datakunskaper
• mycket god förmåga att uttrycka dig enkelt och tydligt i tal och skrift på svenska
Det är dessutom bra om du har erfarenhet av att värdera, redovisa och arkivera digital information och har arbetat i arkivförteckningsprogrammet Klara. Har du erfarenhet av att arbeta i projektform är det ett också ett plus.
Du är noggrann, strukturerad, engagerad, serviceinriktad och tar ansvar. Du är självgående och van att arbeta mot uppsatta mål. Du tycker att det är stimulerande att arbeta både med rutinärenden och mer komplicerade frågor som t.ex. utveckling av arkivverksamheten och avdelningens övriga uppgifter. Du har förmågan att lyfta blicken och se helheter. Du är kommunikativ och flexibel och har hög arbetskapacitet. Att samarbeta, ge god service och bidra till ett gott arbetsklimat är självklart för dig.
ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Eftersom Stockholm stad bara annonserar via upphandlade medierådgivare och rekryteringsföretag enligt lagen om offentlig upphandling avböjer vi kontakt med icke upphandlade företag,
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-31
Ange följande referens när du ansöker: A38615
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlrika Gunnarsson, Enhetschef 08 508 29 104
Kristina Holtzberg, Arkivarie 08 508 29 895
Facklig kontaktAnnica Walther, VISION
Anna-Maja Hellberg, SACO 08 508 40 624
FöretagStockholms stad, Juridiska avdelningen
AdressStockholms stad, Juridiska avdelningen
Stadshuset
10535 Stockholm
KontorsadressStadshuset, Ragnar Östbergs plan 1 10535 Stockholm
Jobbnummer 2614544
Observera att sista ansökningsdag har passerat.