Arkivarie

Göteborg, Trafikkontoret / Biblioteksassistentsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla biblioteksassistentsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Trafikkontoret i Göteborg

Trafikkontorets uppdrag är att erbjuda boende, besökare och näringsliv en stad som är attraktiv att bo, färdas, verka och vistas i. Vi gör det tillsammans med övriga förvaltningar och bolag i staden för att Göteborg ska kunna fortsätta växa och utvecklas till en grön och nära storstad.
Vi planerar, bygger, förvaltar och utvecklar stadens gator och offentliga rum för bästa rörlighet och framkomlighet. En viktig del i vårt uppdrag är att ha en kontinuerlig och öppen dialog med boende, besökare och näringsliv.
Trafikkontoret har ca 220 anställda och vi driver just nu ett omfattande arbete med att utveckla vår verksamhet.

Publiceringsdatum
2015-12-30

Arbetsuppgifter
Avdelning Verksamhetsstyrning leder, samordnar och utgör stöd för hela trafikkontoret inom områdena ledning och styrning, verksamhets- och kvalitetsutveckling, risk, kris och säkerhet samt upphandling, avtal och juridik. Vi ansvarar också för kontorets administrativa processer där nämnd- och ärendehantering (diarium, nämndhantering och arkivfrågor) är kärnan i uppdraget.

Trafikkontorets uppdrag ökar i omfattning och komplexitet vilket gör att vi bildar en ny enhet för nämnd- och ärendehantering under våren 2016. Som arkivarie driver du kvalitetsutveckling av förvaltningens arkivhantering - Ett spännande uppdrag där den digitala utvecklingen ger nya möjligheter. Fokus ligger på utveckling av moderna, effektiva och rättssäkra dokument- och arkivhanteringsprocesser samt att vara ett proaktivt stöd till verksamhet och medarbetare i dessa frågor.

Arbetsuppgifterna som arkivarie innebär bland annat att
• utveckla arkivets verksamhet och genomföra olika utvecklingsprojekt inom arkivområdet (ex en processbaserad dokumenthanteringsplan)
• bevaka förändringar och utveckla förvaltningens kompetens inom området
• utveckla och kvalitetssäkra rutiner, mallar och gemensamma arbetssätt för arkivhandlingar och arkivhantering inom kontoret
• genomföra intern utbildning, information och stöd inom kontoret i dokument- och arkivhantering.
• utveckla och driva genomförandet av strategier för bevarande av handlingar i digital form
• arbeta för ökad digitalisering och förenkling av allmänhetens möjligheter att ta del av våra informationstillgångar.
• söka och lämna ut allmänna handlingar i digital och analog form

Vi bedriver mycket av vårt utvecklingsarbete i projektform tillsammans med andra medarbetare i förvaltningen. Du kommer också att samarbeta med andra förvaltningar inom staden i arkivfrågor.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning med minst 60 hp inom arkivvetenskap och erfarenhet av både traditionellt och digitaliserat arkivarbete. Du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning och gärna erfarenhet av arbete med och/ eller studier inom systemvetenskap/ IT.

Du uttrycker dig tydligt och pedagogiskt i tal och skrift och tycker om att prata inför grupper. Du är serviceinriktad och trivs med att arbeta självständigt i en roll med många kontakter. Du har hög social kompetens och god förmåga att samarbeta med andra. Du är drivande, resultatinriktad och tar ansvar inte bara för ditt eget arbete utan för att hela kontoret kan leva upp till vårt uppdrag. Du har en analytisk helhetssyn men är också noggrann med detaljerna i dina uppdrag. Du ser lösningar istället för hinder. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och arbetsuppgifter.

Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning.

Vi vill att trafikkontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden från bemannings- och rekryteringsföretag om annonserings- och rekryteringshjälp.

(#LI-post)

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-25
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0026/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Axberg, Avdelningschef 031-368 15 84

Facklig kontakt
Asbjörn Hanssen, Saco 031-368 26 72
Susanna Sandcrona, Vision 031-368 23 58

Företag
Göteborg, Trafikkontoret

Adress
Göteborg, Trafikkontoret
Box 2403
40316 Göteborg

Kontorsadress
Köpmansgatan 20

Jobbnummer
2597042

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Trafikkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Trafikkontoret: