ArkDes söker redovisningsekonom!

Statens centrum för arkitektur och design / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens centrum för arkitektur och design i Stockholm

ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. ArkDes har ett unikt regeringsuppdrag där ArkDes fungerar som mötesplats för aktörer som deltar i debatten om de svenska städernas framtid och på så vis bidrar till den nationella debatten om arkitektur, stadsplanering och politiken inom dessa områden.

Vi söker dig som vill arbeta med redovisningsfrågor i en liten, dynamisk organisation med cirka 40 medarbetare.

ArkDes administrativa enhet består av administrativ chef, redovisningsekonom, personalhandläggare och IT-ansvarig. Utöver arbetet inom den administrativa enheten kommer sökande att arbeta nära biträdande överintendenten och med ArkDes sex nybildade funktioner och dess representanter för ArkDes utåtriktade verksamhet. Här är behovet stort av att stötta planeringen, budgeteringen och uppföljningen av olika projekt och aktiviteter. Framtagandet av nytt verktyg för ArkDes fleråriga budgetprocess och tillhörande uppföljning kommer att utgöra en prioriterad uppgift.

ArkDes har ett nära samarbete med och är fullservicekund hos Statens servicecenter. Även om merparten av det ekonomiska flödet idag sköts av Statens servicecenter kvarstår behov av styrning, uppföljning och olika typer av handläggning av ekonomiska frågor i samband med verksamhetsutövningen.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som på ett självständigt sätt kan:

• Ansvara för och utveckla museets ekonomiska redovisning
• Ansvara för att redovisningsregler efterlevs, moms- och skattehantering, årsredovisning, budgetunderlag samt ekonomirelaterade utredningar och analyser samt upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut med tillhörande rapportering
• Ansvara för, och i nära samarbetet med SSC, administrera det dagliga flödet av kund- och leverantörsfakturor
• Ansvara för, och i ett nära samarbete med SSC, tillse att det ekonomiska flödet av olika ekonomiska händelser redovisas på ett korrekt sätt
• Ansvara för, och i nära samarbete med SSC, underhålla, korrigera och uppdatera ekonomisystemet Agresso och andra system som Visma, Palasso m.m.
• Fungera som ett stöd till organisationen och verksamheten genom att svara på ekonomiska frågor
• Driva och aktivt ansvara för utvecklandet av ArkDes budgetarbete, främst av olika projekt och aktivt följa upp utfallet
• Arbeta fram och underhålla olika typer av administrativa och ekonomiska styrdokument
• Tillsammans med SSC ansvara för att ArkDes redovisning uppfyller gällande regler och föreskrifter



Publiceringsdatum
2018-05-23

Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som har:

• Akademisk examen med ekonomisk inriktning eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Minst fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete



Det är dessutom meriterande om du har:

• Erfarenhet av statlig redovisning
• Goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso
• Goda kunskaper i Excel



Dina personliga egenskaper
Du är noggrann och arbetar effektivt och strukturerat och har ett analytiskt angreppssätt. Du tar egna initiativ, arbetar självständigt men har samtidigt förmågan att samarbeta och känna ansvar för hela verksamheten. Du är serviceinriktad i dina kontakter med verksamheten och din omvärld. Vidare har du förmågan att se ett helhetsperspektiv. Vi ser gärna att du är flitig kulturkonsument med intresse för arkitektur och design.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.



Tjänsten
Tjänsten avser en tillsvidare anställning med en arbetsomfattning på heltid.
Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde snarast.



Så ansöker du
Välkommen med din ansökan och CV märkt med diarienr AM2018-52 via ArkDes hemsida https://arkdes.se/om-arkdes/#lediga-tjanster och länken "Ansök" längst ned i annonsen. Vi tar bara emot ansökningar på detta sätt. Ansökan ska vara ArkDes tillhanda senast den 6 juni 2018. ArkDes tillämpar individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk i ansökan.

ArkDes välkomnar sökande som kompletterar museet avseende jämställdhet och mångfald.

Genom din ansökan samtycker du till att Arkitektur- och Designcentrum behandlar dina personuppgifter i syfte att genomföra rekryteringsarbetet i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan i sin helhet kommer sparas av myndigheten i två år i enlighet med Riksarkivets föreskrifter (RA-FS 2004:1). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.



Kontakt
Upplysningar lämnas av Eric De Groat, biträdande överintendent. Fackliga företrädare är Astrid Evasdotter Smith, Saco och Adolfo Vega, ST. Samtliga kan nås via vår växel, telefon: 08-520 23 500.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Centrum För Arkitektur och Design

Adress
Statens Centrum För Arkitektur och Design
Box 16410
10327 Stockholm

Kontorsadress
Exercisplan 4
Skeppsholmen

Jobbnummer
4161334

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens centrum för arkitektur och design

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens centrum för arkitektur och design: