ArkDes söker controller
Statens centrum för arkitektur och design / Controllerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla controllerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens centrum för arkitektur och design i Stockholm ArkDes är Sveriges nationella centrum för arkitektur och design. Vi är ett museum, ett kunskapscenter och en arena för debatt och diskussion om framtidens arkitektur och design. ArkDes har ett unikt regeringsuppdrag där ArkDes ska fungera som mötesplats för aktörer som deltar i debatten om de svenska städernas framtid och på så vis bidra till den nationella debatten om arkitektur, stadsplanering och politiken inom dessa område.
Till ArkDes administrativa enhet söker vi nu en rutinerad controller, som tillsammans med övriga kollegor på enheten, bidrar till att skapa ramar, struktur och stabilitet. Den administrativa enheten ansvarar för planeringen och uppföljning av myndighetsövergripande processer, samt stödjer och leder arbetet inom ekonomi, HR, IT, arkiv och registratur samt inköp, upphandling, administration och vaktmästeri. Vi jobbar i nära samarbete med varandra där vi hjälps åt att konstruktivt lösa problem, delar med oss av vår kunskap och gläds åt varandras framsteg.
Publiceringsdatum2024-01-12Dina arbetsuppgifterSom controller på ArkDes består dina arbetsuppgifter till stor del av ekonomistyrning, uppföljning och analys. Du ger stöd till myndighetens chefer i budgetarbete och med löpande ekonomiska uppföljningar och prognoser samt stöttar medarbetare i vanligt förekommande ekonomifrågor. Utöver detta håller du i budget- och bokslutsarbete samt underlag till årsredovisning.
Du utgör ett viktigt och utvecklingsinriktat stöd till verksamhetens chefer genom att identifiera, och analysera ekonomiska resultat samt tydliggöra samband mellan verksamhetens kvalitet, personal och ekonomi.
Då vi är en liten myndighet ser vi även att det kan finnas behov av, och möjlighet att, stötta inom andra områden. Exempelvis inom den löpande redovisningen, avtalshantering samt inom upphandling- och inköpsområdet.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Avslutad högskoleutbildning med ekonomisk inriktning.
• Några års erfarenhet av budget- och controllerarbete, och således goda kunskaper i budget- och analysarbete.
• Erfarenhet från arbete i ekonomisystem, erfarenhet av Agresso ses som starkt meriterande.
• Goda kunskaper i Officepaketet, där mycket goda kunskaper och erfarenhet av avancerat användande i Excel är meriterande.
Vi ser det även som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med likvärdiga arbetsuppgifter inom staten.
I denna rekrytering lägger vi särskilt stor vikt vid följande kompetenser:
Du har ett analytiskt förhållningssätt med förmåga att ta initiativ och självständigt strukturera ditt arbetssätt och driva dina processer mot givna mål. Som person är du trygg och stabil, med god förmåga att förhålla dig professionell i arbetet. Vidare har du en hög kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. Du är således en duktig pedagog, med förmåga att anpassa din kommunikation och förmedling av budskap till både mottagare och situation. Då arbetet innefattar många kontaktytor bör du ha mycket god samarbetsförmåga.
För att trivas i rollen bör du vara nyfiken som person och intresserad av de frågor som ArkDes ansvarar för. Du trivs med att röra dig mellan det operativa och strategiska och kommer att vara ett viktigt stöd i ArkDes strävan efter att styra verksamheten mot de upplevelser vi vill skapa för våra besökare, samarbetspartners och andra intressenter, och samtidigt leverera på våra åtagande som statlig myndighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Månadslön.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Centrum För Arkitektur och Design (org.nr 202100-3427),
http://www.arkdes.se/ Jobbnummer 8387112
Observera att sista ansökningsdag har passerat.