Ärendesamordnare

Höganäs kommun Kommunledningskontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Höganäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Höganäs, Bräcke, Helsingborg, Ängelholm, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret i Höganäs

Höganäs kommun ligger vackert mellan Öresund och Skälderviken med Kullabergs branta klippor emellan. Kommunen har drygt 24 600 invånare och har utvecklats från gruvort till en blomstrande stad. År 2011 fyller Höganäs 75 år. Höganäs är mest känt för sin natur, keramik, mat och golf. Här finns det goda livet och Höganäs är helt enkelt - väl värt att investera i!
Kommunledningskontoret är kommunens centrala förvaltning och ansvarar för övergripande personal-, ekonomi- och informationsfrågor samt kommunstyrelsens administration.

Publiceringsdatum
2011-02-05

Arbetsuppgifter
Ärendesamordnare -
den perfekta ingången till din kommunala karriär!
Allmänt:
Höganäs kommun står inför en stor förändring när det gäller ärende- och dokumenthantering. Under 2011 fortsätter arbetet med att införa ett nytt system för diarie- och ärendehantering. Detta kommer att innebära ett nytt arbetssätt för både handläggare och registratorer. För att kunna styra kommunens utveckling framåt mot dels en modern och effektiv nämnds- och ärendeadministration, dels kvalitetssäkrade ändamålsenliga rutiner och processer behövs fler händer att spela med.

Om tjänsten
När vi nu lämnar pappershanteringen bakom oss för att arbeta med elektroniska handlingar kräver detta en enhetlig struktur och sökbarhet och i detta viktiga arbete ser vi ärendesamordnaren som en central spelare.
Tjänsten är mångfacetterad och innebär nedanstående uppgifter:
• registrera/diarieföra och tillhandahålla allmänna handlingar i enlighet med gällande bestämmelser och regelverk
• utveckla användbarheten av systemet för handläggningsstöd och delta i utvecklingsarbetet rörande elektronisk dokumenthantering, registrering och arkivering
• driva arbetet med uppföljning, kvalitetssäkring och återkoppling av fattade beslut
• ta fram mindre utredningar och förbereda beslutsunderlag
• utbilda och stötta handläggare och övrig personal inom elektronisk dokumenthantering
• kunna ersätta kommunsekreteraren i nämndsadministrationen
Tjänsten som ärendesamordnare ska i vissa delar arbeta gentemot hela kommunledningskontoret men är organisatoriskt placerad på kommunkansliet.

Kvalifikationer
Våra förväntningar:
Arbetsuppgifterna kräver högskoleexamen med inriktning mot statsvetenskap, juridik, samhällsvetenskap eller motsvarande; gärna med kunskaper om elektronisk dokumenthantering och processinriktat arbetssätt.
Vi värdesätter din förmåga att tillämpa och utveckla arbetsmetoder samt din förmåga att se rationaliseringsmöjligheter, ta till dig förändringar, driva och slutföra uppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation.
Som person ska du vara pedagogisk, strukturerad, ansvarsfull, initiativrik och ha intresse för utvecklingsfrågor som rör den kommunala sektorn. Eftersom arbetet innebär många kontakter sätter vi värde på din samarbetsförmåga och förmåga att ge bra service.
Anställningen är en tillsvidareanställning med början så snart som möjligt eller enligt överenskommelse.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-20
Ange följande referens när du ansöker: A202671
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Torsten Rosin, 042-33 75 11

Facklig kontakt
Din fackliga representant, 042-33 71 00

Företag
Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Adress
Höganäs kommun Kommunledningskontoret
26382 Höganäs

Jobbnummer
842967

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Höganäs kommun Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Höganäs kommun Kommunledningskontoret: