Ärendekoordinatorer Landstinget Gävleborg

Landstinget Gävleborg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Gävleborg i Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors, Söderhamn eller i hela Sverige

Landstinget Gävleborg söker nu två ärendekoordinatorer.

Vill du vara med och utveckla Landstinget Gävleborg? Som ärendekoordinator är du en viktig pusselbit i arbetet mellan politiker, ledning och tjänstemän.

Landstinget Gävleborgs uppdrag omfattar främst hälso- och sjukvård, tandvård samt regional kollektivtrafik. Dessutom bedrivs verksamhet inom kultur- och utbildningsområdet samt regional utveckling. Landstinget har ca 6 500 medarbetare och omsätter ca 7,4 miljarder kronor. Länet omfattar två landskap, tio kommuner och sammanlagt bor här ca 275 000 invånare.
Du hittar utförligare information om organisationen på vår hemsida: www.lg.se.
Arbetet bedrivs inom hela landstinget vilket innebär att resor inom länet ingår som en naturlig del av tjänsten.

Publiceringsdatum
2012-11-26

Arbetsuppgifter
Inom Landstinget Gävleborgs administrativa organisation, Ledning- och verksamhetsstöd (LOV) finner du avdelningen för Information och Kommunikation (IK). Denna avdelning rymmer två enheter, varav den ena, Arkiv och Diarium, utgör hemvisten för medarbetare på Diarium, Journal- och Landstingsarkiv samt landstingets ärendekoordinatorer.

I arbetet som ärendekoordinator kommer uppdragen från landstingets ledning och politiker. Du handlägger frågor, interpellationer och motioner, tar fram sakunderlag och sammanställer svar i dialog med berörda. Du handlägger ärenden till landstingsfullmäktige och landstingsstyrelse samt ärenden för tjänstemannabeslut genom att på uppdrag förbereda, sammanställa och utforma förslag till beslut. I rollen ingår att förmedla information och sakkunskap, exempelvis om regler och riktlinjer för ärendehantering, till hela organisationen så att beställarens funktion kan upprätthållas.
Den huvudsakliga arbetsuppgiften för båda tjänsterna är att fungera som ärendekoordinator, men en av tjänsterna kommer även att fungera som ersättare för registratorerna i landstingets diarieverksamhet.

Kvalifikationer
Kvalifikationer
Meriterande kvalifikation för de aktuella tjänsterna är kunskap och/eller erfarenhet inom följande områden:
• Politiskt styrda organisationer och deras uppbyggnad.
• Ärendeprocesser och ärendehantering.
• Relevant lagstiftning, såsom t.ex. kommunallagen.
• Kunskap om Landstinget Gävleborg.

Utbildningsbakgrund
Universitets- eller högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som:
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
• har ett genuint intresse för samhällets utveckling och håller dig uppdaterad genom aktiv omvärldsbevakning.
• är initiativrik, självgående och ser lösningar där andra ser problem.
• är drivande och resultatinriktad.
• är kommunikativ och lyhörd.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-12-16
Landstinget Gävleborg använder sig av e-rekrytering.
Uppgifterna sparas enligt personuppgiftslagen (PUL) och du behöver inte fylla i dem igen om du ska söka ett jobb hos oss vid ett senare tillfälle. Däremot kan du enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill.
Alla dina ansökningar sparas under din egen inloggning på www.offentligajobb.se där du även når ditt CV. Givetvis är det bara behörig personal som kan komma åt dina uppgifter.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Vi har redan beslutat var vi vill synas med våra platsannonser samt vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa annonsplats eller tjänster för pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden
Ange följande referens när du ansöker: LS 2012/1285
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Wikström, tf enhetschef Arkiv och Diarium 026-15 85 24, 070-146 30 83
Christina Öster Rangrost, ärendekoordinator 026-15 59 49, 070-598 46 09
Tomas Storm, kanslidirektör 025-15 58 79, 070-644 29 00

Facklig kontakt
Lisa Bäck, SACO 070-375 25 69
Lotta Eriksson, Vision 070 217 72 53
Irma Numelin, Kommunal 070-217 72 53
Irene Strandqvist, Vårdförbundet 070-281 74 14

Företag
Landstinget Gävleborg

Adress
Landstinget Gävleborg
80170 Gävle

Jobbnummer
1401170

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Gävleborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Gävleborg: