Ärendekoordinator

Länsstyrelsen Västra Götalands län / Administratörsjobb / Mariestad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mariestad, Töreboda, Götene, Skövde, Gullspång eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län i Mariestad, Skara, Falköping, Vänersborg, Trollhättan eller i hela Sverige

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället. Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,6 miljoner invånare.

Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om hållbarhet men vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?




Publiceringsdatum
2018-09-27

Arbetsuppgifter
Ärendeserviceenheten har hand om Länsstyrelsens digitala dokument- och ärendehantering, arkivbildning samt arkivvård och är en del av Avdelningen för verksamhetsstöd. Uppdraget är att arbeta med ett samlat digitalt ärendeflöde och vara ett administrativt stöd för myndigheten. Även utvecklingsfrågor kopplade till Länsstyrelsens mål att bli en modern, digital myndighet är en del av vårt uppdrag.

Som ärendekoordinator kommer du huvudsakligen att arbeta med ett samlat digitalt ärendeflöde och vara kontaktperson och dagligt stöd i ärendehantering mot myndighetens verksamheter. Det innebär att registrera och digitalisera inkomna handlingar, expediera handlingar, bevaka delgivningar och ge stöd, ge information och utbilda i vårt diarieföringssystem Platina. Viss form av receptionsarbete kan också förekomma.

Placeringsort: Göteborg, Vänersborg, Mariestad eller Skara. Ange i ansökan vilken av orterna du är intresserad av.

Resor ingår i tjänsten. Vi försöker att i så stor utsträckning som möjligt använda oss av buss och tåg när vi reser.



Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning och behärskar svenska i både tal och skrift. Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter, gärna på länsstyrelsen eller annan offentlig förvaltning. Du har några års erfarenhet av registreringsarbete, diarieföring och dokumenthantering. Du behöver ha en grundläggande kunskap om relevant lagstiftning som till exempel dataskyddsförordningen, offentlighet och sekretess samt förvaltningslagen. Mycket god datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika typer av digitala verksamhetssystem är en förutsättning.

Det är meriterande om du har erfarenhet av ärendehanteringssystemet Platina samt om du har arbetat med arkivfrågor.

Som person är du serviceinriktad och lyhörd för verksamheternas behov. Du är strukturerad och noggrann och tycker det är kul med administration. Du tar initiativ, bidrar med förslag till förbättringar och ser det som självklart att hjälpa till där det behövs.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.



ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Länsstyrelsen tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-21
Ange följande referens när du ansöker: C22118
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Rothell 010-224 46 04
Martin Hemberg 010-224 54 50

Företag
Länsstyrelsen Västra Götalands län

Adress
Länsstyrelsen Västra Götalands län
Södra Hamngatan 3
40340 GÖTEBORG

Kontorsadress
Södra Hamngatan 3 40340 GÖTEBORG

Jobbnummer
4370849

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen Västra Götalands län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen Västra Götalands län: