Ärendekoordinator

Tranås Kommun / Supportteknikerjobb / Tranås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Tranås, Boxholm, Ödeshög, Kinda, Mjölby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tranås Kommun i Tranås, Eksjö, Aneby, Jönköping, Linköping eller i hela Sverige

Ärendekoordinator (151014)
Dataavdelningen har ett helhetsansvar för Tranås kommuns IT- och telefonidrift.
Kundens önskemål och behov, olika lagar samt säkerhetskrav är exempel på de faktorer som formar vår verksamhet. Tillsammans med medarbetarna på drift och support kommer du att ingå i teamet för ServiceDesk.
Vår primära arbetsuppgift är att sköta driften av våra IT- och telefonisystem, support ute på fältet till våra användare, inköp av IT-materiel, kundstöd via ServiceDesk samt ge verksamheten support och stöd i deras arbete.

Publiceringsdatum
2014-12-23

Dina arbetsuppgifter
Att i vår första linjers support ge snabb och professionell support, i första hand via telefon, till Dataavdelningens kunder. Mer komplicerade ärenden/frågor slussas vidare till vår andra linjers support. Ansvarar för att samtliga ärenden inom Dataavdelningen registreras, följs upp och klarmarkeras i vårt Servicedesksystem. Ansvarar för koordineringen av ärendeprocessen från "Ax till limpa" genom avdelningen. Inom avdelningen ansvarar för koordinering av inventerings- och licensregisterna. Inom avdelningen ansvarar för koordinering av beställningsprocesserna. Aktivt delta i uppföljnings/planeringsarbete. Vara den aktiva länken mellan Servicedesk, systemdrift och fältsupport. Ge information via Intranätet samt delta i framtagande av dokumentation runt förändringar/nyheter och rutiner Delta i testarbete.

Kvalifikationer
    Du ska ha flerårig aktuell och väl dokumenterad erfarenhet av professionell kundsupport via telefon, mail eller SMS. Du ska ha mycket stor datorvana vid att, direkt vid kontakt med kunden, kunna registrera ärende i ett ärendesystem. Du ska vara mycket stresstålig och van vid snabba beslut i högt tempo. Du ska ha mycket god social kompetens, vara lyhörd, självständigt kunna driva en fråga och vara en god pedagog. Du ska tycka om användarkontakter, varierande arbetsuppgifter och alltid ha kunden i centrum. Du ska ha god förmåga att kunna analysera ett problem och vägleda kunden. Du ska ha mycket goda kunskaper i att kunna kommunicera muntligt och framför allt skriftligt på svenska. Du ska kunna kommunicera både muntligt och skriftligt på engelska. Meriterande för tjänsten är om

Du har tidigare erfarenhet av arbete med administration i Microsoftmiljö samt i någon form av ärendesystem. Du har erfarenhet att arbeta processinriktat och att leda medarbetare vid koordinering av ärenden.

Kontakt
Dataavdelningen

Bo Svensson
bo.svensson@tranas.se
0140-68 147

Kjell Pettersson
kjell.pettersson@tranas.se
0140-68 296

Fackliga representanter
VISION
Telefon 0140-68 340
vision@tranas.se

Ersättning
Var vänlig och uppge eventuella lönekrav.

Anställning
Tjänsten är heltid och tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsort är Tranås. Arbetsplatsen är förlagd till Dataavdelningen.

Arbetstiden är normalt vardagar mellan 07:30-16:30.
Tjänsten kan innebära arbete på kvällstid och helger och detta med kort varsel vid större händelser.

Vid urvalet kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Körkortskrav
B

Arbetstider och omfattning
Heltid, dagtid Tillsvidare. Provanställning kan förekomma.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kjell Pettersson 0140-68296 kjell.pettersson@tranas.se

Företag
Tranås kommun

Adress
Tranås kommun
Stadshusplan 1
57382 Tranås

Kontorsadress
Stadshusplan 1

Jobbnummer
2112814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tranås Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tranås Kommun: