Ärendekoordinator

Länsstyrelsen I Västra Götalands Län, Ärendehantering / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Länsstyrelsen I Västra Götalands Län, Ärendehantering i Göteborg

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället.

Vi arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer med fokus på Västra Götalands län och våra 1,7 miljoner invånare.

Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden.

Många pratar om hållbarhet och vi arbetar med det varje dag. Vill du vara med?

Publiceringsdatum
2023-02-28

Dina arbetsuppgifter
Är du en serviceinriktad och noggrann administratör som gillar att hitta lösningar och se utvecklingsmöjligheter i det dagliga arbetet? Vill du vara med och utveckla Länsstyrelsens ärendehantering tillsammans med ett härligt gäng med mycket kompetens och arbetsglädje och som värdesätter samarbete? Då har du hittat rätt!

Som ärendekoordinator arbetar du tillsammans med kollegor i ett team. Du kommer huvudsakligen att arbeta med ett samlat digitalt ärendeflöde och ge dagligt stöd i frågor kopplade till digitala dokument- och ärendehantering mot både myndighetens verksamheter och våra externa kontakter. Det innebär att registrera och digitalisera inkomna handlingar, expediera handlingar, bevaka och hantera delgivningar, ge information och stöd samt utbilda i vårt diarieföringssystem Platina.

Ärendeserviceenheten är en spännande arbetsplats med både utmaningar och möjligheter. Enheten har hand om Länsstyrelsens digitala dokument- och ärendehantering, arkivbildning samt arkivvård och är en del av Avdelningen för verksamhetsstöd. Uppdraget är att arbeta med ett samlat digitalt ärendeflöde och vara ett administrativt stöd för myndigheten. Även utvecklingsfrågor kopplade till Länsstyrelsens mål att vara en modern, digital myndighet är en del av vårt uppdrag. Vi utvecklar alltid vår verksamhet och du behöver därför vara öppen för att dina arbetsuppgifter även kan komma att förändras över tid. Vi ser distansarbete som en möjlighet när det fungerar för verksamheten.

Anställningen är tillsvidare men kan komma att inledas med 6 månaders provanställning, placering är i Göteborg.

Kvalifikationer
Du har en fullgjord gymnasieexamen och behärskar svenska i både tal och skrift. Vi söker dig som har arbetat med liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning. Du har aktuell arbetslivserfarenhet av registreringsarbete, diarieföring och dokumenthantering och haft detta som dina huvudsakliga arbetsuppgifter. Du har även erfarenhet av att expediera handlingar och utlämnande av allmänna handlingar.

Du behöver ha en grundläggande kunskap om följande lagstiftningar: dataskyddsförordningen, offentlighet och sekretesslagen samt förvaltningslagen.

Det är meriterande om du har en fullgjord registratorsutbildning

Personliga egenskaper/förmågor

Du gillar och har förmåga att ge god service och kommunicera lyhört och prestigelöst. Du har förmåga att se utvecklingsmöjligheter och tar initiativ till att förbättra och förenkla såväl arbetssätt och rutiner.

Du vill bidra till god förvaltning och det innebär att du är påläst, noggrann när det gäller att följa regler samt uthållig när det gäller att sköta stora mängder av samma uppgift, hitta effektivare lösningar och möta dem vi är till för.

I rollen behöver du ha förmåga att arbeta självständigt, med du har också en god samarbetsförmåga och kan planera, lösa uppgifter och utveckla arbetssätt tillsammans med dina kollegor. Du behöver kunna prioritera och planera om.

Du har ett hälsosamt förhållningssätt till arbetet, vilket märks bland annat på hur du planerar och genomför dina uppgifter. Som person ligger ditt fokus på möjligheter och lösningar snarare än hinder och du har en sund distans till arbetet.

Utöver erfarenheterna och förmågorna som vi har beskrivit här ovan behöver du vara van vid digitala verktyg och arbetssätt. Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Vi tror på allas lika möjligheter och ett av våra huvuduppdrag är att verka för mångfald och en personalsammansättning på Länsstyrelsen som speglar länets befolkning. Så, sist men inte minst, hoppas vi därför att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Övrigt

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstid: Dagtid måndag - fredag 40 tim./vecka

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "112-7942-2023".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Länsstyrelsen i Västra Götalands län (org.nr 202100-2361)

Arbetsplats
Länsstyrelsen I Västra Götalands Län, Ärendehantering

Kontakt
Martin Hemberg
010-2245450

Jobbnummer
7493920

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Länsstyrelsen I Västra Götalands Län, Ärendehantering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Länsstyrelsen I Västra Götalands Län, Ärendehantering: