Area Sales Manager till Memira

Memira AB / Säljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Memira AB i Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Halmstad, Växjö eller i hela Sverige

Poolia söker för rekrytering till Memira en affärsorienterad och relationsskapande Area Sales Manager för södra Sverige.

Befattningen är på heltid med placering i Malmö.

Vill du arbeta med ett starkt och framgångsrikt varumärke? Är du redo att nästa steg i din säljkarriär? Då har vi kanske ditt nästa jobb!

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Publiceringsdatum
2016-03-06

Dina arbetsuppgifter
Du erbjuds en kvalificerad och självständig tjänst inriktad mot B2B med kundkontakter inom många branscher såväl i det privata näringslivet som inom den offentliga sektorn. Som Area Sales Manager träffar du exempelvis VD, HR-chef, Ekonomichef, Inköpschef m fl beroende på kundens storlek och organisation.

Du ansvarar för att genom kundbesök driva hela försäljningsprocessen från första kontakt till affärsavslut och kundvård. Ca 70% av ditt arbete kommer att vara inriktat på avtalskunder. I dina ansvarsområden ingår bland annat:

• Distrikts- och budgetansvar

• Utvärdera och kvalificera prospekts

• Boka och genomföra kundbesök på såväl nya som befintliga kunder

• Kartlägga kundens beslutsprocess, identifiera beslutsfattare och andra nyckelpersoner

• Planera och genomföra mässor och lokala event

• Aktivt nätverka för att skapa kontakter på den lokala marknaden

• Vara sammankallande och ansvara för distriktets säljmöten

Ditt distrikt avser Malmö, Lund, Helsingborg och Kristianstad. I tjänsten ingår även vissa resor utanför distriktet.

Du rapporterar till Försäljningschefen.

Utbildning/erfarenhet
Du arbetar idag med försäljning B2B och har ett eget budgetansvar. Vi tror att du minst har 5 års arbetslivserfarenhet, gärna inom försäljningsområdet.

Om du har en eftergymnasial utbildning (exempelvis IHM eller KY/YH) är det värdefullt.

Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska. Du behärskar Office-paketet och du har gärna erfarenhet av CRM-system.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en affärsorienterad person med högt driv som brinner för att göra affärer. Vi arbetar med tydliga resultat- och aktivitets mål varför du som person behöver du vara resultatorienterad och målmedveten. Du förväntas självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du har lätt för att kommunicera samt skapa och upprätthålla kontakter.

Körkort är ett absolut krav för tjänsten.

Memira tillämpar 6 månaders provanställning.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-15
Ange följande referens när du ansöker: 661364
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peder Bjursten 073-944 54 60

Företag
Memira AB

Adress
Memira AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 57 A, Box 207

Jobbnummer
2708563

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Memira AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Memira AB: