Area Manager/Distriktansvarig inom logistikindustrin till Logent

Oddwork Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Oddwork Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Logent är en heltäckande logistikpartner med såväl lång erfarenhet som bred och djup kompetens. Vi är idag ledande i vår bransch och specialister på bemanning för lager, distribution, industri och administration. Vi har spetskompetens och är experter på att rekrytera chefer och specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Möjligheterna är oändliga! Vi vill vara den naturliga partnern för logistikintensiva företag i Norden genom att erbjuda ett unikt och komplett utbud av alla sorters logistiktjänster. Vi har hittat en plats på marknaden där vi inte konkurrerar med traditionella logistikföretag. Istället har vi hittat ett sätt att stötta dem. Logent garanterar logistikföretagen lägre kostnader genom att ta över och hantera personalen på terminaler och lager - för att sedan jobba mer effektivt! Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3 000 anställda och beräknas under 2015 omsätta ca 1,8 miljarder SEK. För att bli ännu starkare söker vi nu tillsammans med Oddwork efter vår nästa Area Manager/Distriktansvarig till Göteborg!

Om tjänsten Area Manager/Distriktansvarig hos Logent i Göteborg
Logent ska nu stärka upp sitt framgångsrika team med en driven och affärsinriktad Area Manager/Distriktansvarig med ansvar för Göteborgsregionen. Som Area Manager/Distriktansvarig hos Logent har du ett övergripande ansvarar för att se till att de logistik- och bemanningstjänster som Logents säljare har sålt in levereras mot kund. När Logents säljare har träffat nya kunder och kommit fram till ett samarbeta lämnas affären över till dig att hantera, uppbackad av Logents konsultchefer som sköter operativ rekrytering av bemanningspersonal. Du blir kundens primära kontakt hos Logent med ansvar för att upprätthålla ett professionellt och långsiktigt samarbete med kundföretaget. Logents kunder är såväl storbolag som mindre företag där kontaktytan varierar beroende på hur stort behov de olika kundbolagen är i behov av. Ett bolag kan ha ett stort löpande behov av lager- eller logistikpersonal medan en annan kan ha ett mer säsongsvarierat behov. Du ansvarar för Logents konsultchefer i Göteborg och ser till att det finns en jämn balans mellan konsultnätverket och de uppdrag som Logent arbetar med. Som Area Manager kommer du ha en viktig del i att coacha och supportera dina medarbetare för att ständigt utveckla och förbättra deras affärs- och utvecklingsmöjligheter. Du har kostnadsansvar för inköp och personal och du ansvarar för att löpande bevaka och följa upp ditt teams konsulttillsättningar samt merförsäljning: allt för att säkerställa att alla levererar mot uppsatta mål. Att vara Area Manager på Logent betyder att aktivt driva bolagets utveckling inom merförsäljning, konsulttillsättningar och långsiktiga affärsmöjligheter samt att alltid driva affärsmöjligheter framåt för att öka omsättningen i regionen. Tjänsten skall ses som långsiktig där det finns mycket goda möjligheter till utveckling inom bolaget för rätt person. 

Vi söker dig som:
: är en inspirerande, energisk och affärsdriven person som med målmedvetet fokus vill arbeta i en mycket social affärsroll. Du brinner för att långsiktigt skapa och utveckla affärer, samarbeten och kundrelationer. Du intar naturligt ledarrollen med stort ansvar och respekt för ditt team och är en driven och engagerad ledare med god förståelse och insikt i försäljning. Du är en lagspelare med mycket god förmåga att stimulera, värdera och utveckla kollegor på ett positivt och engagerat sätt. Du arbetar strukturerat, är förtroendeingivande och trygg i dig själv samtidigt som du alltid arbetar hängivet för att utveckla dig själv och din grupp. Du är orädd och fattar utan problem tydliga, och ibland svåra, beslut för att stärka företagets position och affärsmöjligheter på marknaden. Din förmåga att kommunicera inspirerar andra mot nya mål och resultat samtidigt som du med gott omdöme är bra på att läsa av olika individer och personligheter. Du är uppgiftsorienterad och mycket kostnads- och resultatmedveten i dina och företagets affärer. Din bakgrund finns inom försäljnings- och/eller bemanningsbranschen. Utbildning inom ekonomi, försäljning och/eller personal är meriterande. Det viktigaste är dock din personlighet och ambition.

Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir anställd hos Logent AB.

Vad Logent erbjuder dig
Hos Logent erbjuds du en betydelsefull, bred och spännande tjänst hos det ledande bolaget i branschen, med möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med företaget. Du arbetar måndag till fredag klockan 08:00-17:00 med en god grundlön, bonusupplägg samt möjlighet till tjänstebil. Du kan läsa mer om Logent här.

START: Omgående
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Grundlön + bonus + tjänstebil
KONTAKT: Consultant Manager Emma Kavsjö, emma@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) 
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2015-10-23

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2015-09-23

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Oddwork Sweden AB

Adress
Oddwork Sweden AB
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 28 41137 Göteborg

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2445198

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Oddwork Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Oddwork Sweden AB: