Area Controller

Aktiebolaget Skf / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aktiebolaget Skf i Göteborg, Borås, Tranemo, Ulricehamn, Gislaved eller i hela Sverige

Som Area Controller på kundserviceavdelningen administrerar du leveranser från Göteborg till hela världen. Avdelningen är uppdelad i service mot AMERICAS, EMEA och APAC. De huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär att du är kontaktperson mot våra kunder för order-, varulager- och transportrelaterade frågor. Du kommer arbeta i ett starkt team av servicedrivna människor och med en gemensam målbild att ytterligare stärka SKF's varumärke genom innovativ logistik med omsorg och passion.

Publiceringsdatum
2017-11-14

Dina arbetsuppgifter
• Stödja våra säljkontor, fabriker samt externa kunder med logistiksupport
• Orderadministration/orderbevakning
• Transportplanering
• Transportbokning
• Utföra frakt- och tulldokument samt certifikat
• Fakturering mot kund
• Säkerställa rätt användande av leveransvillkor
• Hantera prisförfrågningar från kund
• Kontroll och betalning av leverantörsfakturor
• Säkerställa effektiva processer inom ansvarsområdet enligt Business Excellence
• Säkerställa affärsmässiga relationer med interna och externa kunder samt leverantörer
• Vara delaktig i att ta fram KPIer och aktiviteter / mål som stödjer företagets strategi, följa upp dessa mål och avvikelser samt driva förbättringsaktiviteter.

Kvalifikationer

• Högskola eller universitetsutbildning eller ha förvärvat motsvarande kunskap på annat vis
• Goda kunskaper om logistik, framförallt inom speditionsområdet
• Behärska svenska och engelska flytande i tal och skrift
• Erfarenhet av arbete med kundservice och administration är starkt meriterande
• Tullerfarenhet är meriterande
• Utvecklad datorvana med erfarenhet i SKF's system som WASS, ICSS, GCT, COH, SAP, Tripfeeder, TrMS är meriterande

Dina personliga egenskaper
• Du har ett stort driv för att få saker att hända. Du tar egna initiativ för att förbättra processer och arbetsuppgifter samt är nyfiken och intresserad av att lära nytt
• Du är en lagspelare ut i fingerspetsarna, som är beredd att omprioritera ditt arbete för att säkerställa back-up och balansera arbetsbelastningen på avdelningen, samtidigt som du har humor och bidrar till en god stämning i arbetsgruppen
• Du är mycket serviceinriktad och mån om att ge bästa möjliga support till dina kunder
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper.

SKF Logistics Services erbjuder såväl interna som externa kunder tjänster inom logistikområdet. Exempel på tjänster är fabrikslogistik, lagerhållning, transporter, förpackningar, tullhantering, returhantering och informationstekniska lösningar. SKF Logistics Services Sweden har i huvudsak hand om lagerhållningen och distributionen av produkter för de tillverkande enheterna i Göteborg, Katrineholm och Poznan. SKF Logistics Services Sweden har cirka 200 anställda varav cirka 45 tjänstemän.

Varaktighet, arbetstid
Fackliga representanter Unionen - Jonny Hilbert +46 31 3372155 Akademikerföreningen - Anders Kempe +46 31 3373395 Ledarna - Angelica Lindström +46 31 3371842

Ersättning
Du kommer att rapportera till Manager Customer Service, SKF Logistics & Demand Chain.
Positionen är en heltidstjänst med placering i Göteborg. Visst kvällsarbete förekommer.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AKTIEBOLAGET SKF

Adress
AKTIEBOLAGET SKF
41550
41550 GÖTEBORG

Kontorsadress
Hornsgatan 1

Jobbnummer
3801383

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aktiebolaget Skf

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aktiebolaget Skf: