Arbetsterapeut till Omsorgsförvaltningen
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukgymnastjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukgymnastjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 38 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3 000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Omsorgsförvaltningen med cirka 1200 anställda omfattar de tre verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter. I specialenheter ingår hemsjukvård. Dessa områden består av vård och omsorg om både äldre och funktionsnedsatta.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg skall bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Inom verksamhetsområdet specialenheter ingår rehabenheten som idag består av nio arbetsterapeuter och åtta fysioterapeuter/sjukgymnaster som arbetar i team.
Publiceringsdatum2016-02-19ArbetsuppgifterArbetsterapeuten ansvarar för att rehabiliterande insatser erbjuds till personer som har funktions- och aktivitetshinder som begränsar eller hotar att begränsa individens dagliga liv. I arbetet ingår förebyggande, rehabiliterande/habiliterande
och kompensatoriska åtgärder. Arbetsterapeuten ingår i team runt omsorgstagaren tillsammans med andra befattningar, såsom fysioterapeut, sjuksköterska och omsorgspersonal.
I arbetet ingår att tillvarata och utveckla såväl fysiska, kognitiva som sociala färdigheter och att anpassa miljön. Handledning, instruktioner och vissa utbildningsinsatser till annan personal är en del i arbetet. Arbetsterapeuternas ansvarsområde inom Sandvikens kommun innefattar rehabilitering inom Omsorgsförvaltningens
hemsjukvård, korttidsboenden, vård- och omsorgsboenden inklusive demensboenden.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Du har ett intresse för att möta och arbeta med den åldrande människan.
Meriterande är tidigare erfarenhet av arbete inom såväl kommunal verksamhet som sluten vård och primärvård. Erfarenhet från patientarbete inom neurologi, geriatrik, ortopedi, stroke och demens är värdefull.
Som person är du positiv, flexibel och lyhörd. Du är självständig, förtroendeingivande och noggrann. Det är även viktigt att du har ett strukturerat och serviceinriktat arbetssätt. Då vi arbetar i team ställs höga krav på god samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Eftersom de arbetsplatser du arbetar gentemot är spridda inom kommunen är körkort en förutsättning för arbetet.
ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt, under förutsättning att erforderliga beslut fattas. .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-13
Ange följande referens när du ansöker: 29-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnita Kassman, Enhetschef/MAR Rehabenheten 026-24 19 42
anita.kassman@sandviken.seFacklig kontaktLinda Sohlberg, Sveriges Arbetsterapeuter 026-24 03 71
linda.sohlberg@sandviken.seFöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 2680751
Observera att sista ansökningsdag har passerat.