Arbetsterapeut, Öregrund
Östhammars kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg / Sjukgymnastjobb / Östhammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukgymnastjobb i Östhammar,
Uppsala,
Heby,
Tierp,
Sala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östhammars kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg i Östhammar Varje dag går cirka 1700 personer till arbetsplatsen Östhammars kommun för att leverera välfärd och utveckling så att vårt lokala samhälle kan fortsätta vara tryggt och attraktivt. Vi gör det tillsammans, med engagemang, ansvar och öppenhet. Det är vi stolta över.
Vi tror på balans mellan arbete och fritid. Därför ger vi dig stor möjlighet att påverka ditt dagliga schema och även sysselsättningsgrad om du önskar. Utöver det får du förskottssemester, friskvårdsbidrag och tjänstepension.
Publiceringsdatum2020-09-22ArbetsuppgifterNär du jobbar som arbetsterapeut hos oss är du delaktig i utformningen av arbetet och bidrar gärna med idéer som kan utveckla vår verksamhet. Tillsammans arbetar vi med fokus på ett rehabiliterande och hälsofrämjande arbetssätt. Vår målsättning är att öka personers livskvalitet genom att hjälpa dem behålla eller förbättra sin aktivitetsförmåga. Rehabenheten är verksam i kommunens fem orter där arbetsterapeuter och sjukgymnaster/fysioterapeuter arbetar i team med ortens omvårdnadspersonal, sjuksköterskor och enhetschefer.
Rehabenheten består idag av sex arbetsterapeuter, sex sjukgymnaster/fysioterapeuter och en enhetschef. Tillsammans arbetar vi med patienter på primärvårdsnivå på särskilt boende, ordinärt boende med eller utan hemtjänstinsatser, gruppbostäder, dagligverksamhet och patienter med personlig assistans. Just nu söker vi arbetsterapeut till Öregrund.
För att vårda andra behöver vi själva må bra. Vi erbjuder dig ett självständigt och utvecklande arbete med god gemenskap, gott ledarskap och kompetensutveckling.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och du har goda datakunskaper för dokumentation. Eftersom många av våra patienter bor utanför tätbebyggt område ser vi även att du har B-körkort.
Trivs du i ett jobb med en hög grad av självständighet, men också med många chanser att jobba i team? Det ställer krav på din planeringsförmåga, men ger också stor flexibilitet att lägga upp dina egna dagar. I vårt jobb är det också viktigt med en genuin känsla för omvårdnad och ett lösningsfokuserat tänk. Har du de talangerna kommer du verkligen trivas hos oss. Vi som är dina framtida kollegor sätter stort värde på den goda stämning och arbetsmiljö vi har, därför uppskattar vi din förmåga att bidra med gott samarbete. Vi har ett viktigt jobb och behöver känna stöd av varandra.
Vi hoppas få välkomna dig till vårt team! Sök så snart du har möjlighet då intervjuer sker löpande.
ÖVRIGT
Östhammars kommun välkomnar alla sökande då vi eftersträvar blandade arbetsplatser och ser våra olikheter som en styrka och tillgång.
I den här rekryteringen har vi valt vilka kanaler vi vill synas i och undanber oss därför ytterligare erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp.
När du söker jobb hos oss ber vi dig att söka digitalt för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Om du av någon anledning inte kan registrera din ansökan i vårt digitala rekryteringssystem kan du skicka din ansökan, märkt med referensnummer till:
Östhammars kommun
Lednings- och verksamhetsstöd
Box 66
742 21 Östhammar
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Tillsvidareanställning, tillträde: 2020-11-02 eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖsthammars kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS-2020-592".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Östhammars kommun (org.nr 212000-0290),
http://www.osthammar.se/jobb Arbetsplats Östhammars kommun, Socialförvaltningen, Vård och omsorg
Jobbnummer 5369432
Observera att sista ansökningsdag har passerat.