Arbetsplatstekniker till Högskolan i Jönköping

Högskoleservice / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Högskoleservice i Jönköping

Högskolan i Jönköping är en stiftelsehögskola med tydligt profilerad verksamhet som präglas av internationalisering, entreprenörsanda och samverkan med näringsliv och offentliga verksamheter. Högskolan är organiserad som en koncern, med en stiftelse som moderorganisation och fem helägda dotterbolag. Utbildning och forskning bedrivs vid fyra fackhögskolor. Högskolan har ca 12 000 studenter, ca 800 anställda och omsätter ca 800 mnkr.

ORGANISATION
Högskoleservice är högskolans servicebolag och ett av fem dotterbolag inom stiftelsen Högskolan i Jönköping. Inom Högskoleservice finns avdelningarna IT-service, HR och verksamhetsutveckling, bibliotek, marknad, ekonomi, campusservice och utbildningsstöd och internationella relationer.

Till IT-service söker vi nu en arbetsplatstekniker. Vid IT-service arbetar 27 personer som ansvarar för drift, support, underhåll och utveckling av högskolans gemensamma nätverk och IT-system. Högskolan har en IT-infrastruktur i huvudsak baserad på Linux och Novell som nu ska migreras, under en period av några år, till Microsofts produkter och tjänster.

Publiceringsdatum
2015-09-21

Arbetsuppgifter
I rollen som arbetsplatstekniker arbetar du under kontorstid med installationer, problemlösning, felavhjälpning och support på plats hos användaren men också via Helpdesk. Arbetet är uppdragsstyrt och baserat på ITIL-anpassade processer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har teoretisk kompetens genom minst tvåårig högskoleutbildning inom IT-området eller genom att du skaffat dig motsvarande kompetens på annat sätt. Du har också praktisk erfarenhet av att arbeta med support av arbetsplatsutrustning på plats hos användaren eller av att ge användarsupport via Helpdesk.

Vi tror att du, gärna med erfarenhet från större nätverk, har god IT-teknisk kunskap och förståelse för ett företags IT-miljö, Novells och Microsofts nätverksprodukter, Windows klientoperativ och allmänna kontorsapplikationer. Din största tillgång ligger dock inte i att hantera maskiner utan i att hantera människor och ge service. Du har goda kunskaper i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

Utöver att du har lätt för att umgås och samarbeta med andra ska du kunna hantera kundrelationer och ha förståelse för användarnas situation. Vi värdesätter att du är pedagogisk, att du har god förmåga att dokumentera och hålla ordning och reda och att du trivs med en varierande arbetsbelastning.

LÖN
Högskolan tillämpar individuell lönesättning, ange därför löneanspråk.

INFORMATION
Anställningen är placerad vid IT-service inom Högskoleservice och är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt. Anställningen inleds normalt med sex månaders provanställning.

Upplysningar om anställningen lämnas av IT-chef Stefan Henriksson. Du kan även kontakta våra fackliga företrädare Olle Thegeby (SACO) och Tomas Axelsson (OFR/ST). Samtliga nås på telefon 036-10 10 00.

Välkommen med din ansökan, märkt med referensnummer 2015/3156-221 tillsammans med en meritförteckning senast 2015-10-11 till registrator@ju.se

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-11
Ange följande referens när du ansöker: 2015/3156-221
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@ju.se

Företag
Högskoleservice

Adress
Högskoleservice
Box 1026
55111 JÖNKÖPING

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 036-101000
E-postadress: registrator@ju.se

Jobbnummer
2441210

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Högskoleservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Högskoleservice: