Arbetsmiljöverket söker verksamhetsutvecklande administratör

Arbetsmiljöverket Avdelning för kommunikation / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket Avdelning för kommunikation i Stockholm

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Diarienummer 2016/025450

Ledigt jobb finns då Arbetsmiljöverket söker en person till rollen som administrativt chefs- och medarbetarstöd till avdelningen för kommunikation, med placering i Stockholm. I denna rekrytering samarbetar vi med Manpower.

Arbetsmiljöverket arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklande arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra. Vi erbjuder utvecklande och samhällsnyttiga uppgifter i en kunskapsintensiv miljö. Extern kommunikation är en av Arbetsmiljöverkets kärnverksamheter och huvudprocesser. Det kräver en offensiv kommunikationsavdelning som tänker nytt och kan leverera på topp.

Arbetsmiljöverkets värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv är viktiga. På kommunikationsavdelningen vill vi också vara professionella, pålitliga och leverera mervärde. Vi utvecklar Arbetsmiljöverkets kommunikation, genomför regeringsuppdrag, driver kampanjer och projekt och arbetar nära verkets alla avdelningar. Vi söker dig som kan ge oss chefer stöd och avlastning så att kommunikationsavdelningen kan fungera ännu bättre. Tjänsten är nyinrättad och viktig för kommunikationsavdelningens leveransförmåga. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med start efter sommaren 2016.

Vad innebär rollen?

Denna roll består dels av rutinbetonade administrativa arbetsuppgifter såsom:

Att bereda administrativa underlag till chefernas möten Sköta interna mötesbokningar (i Outlook) och assistera vid konferenser
I nära samarbete med avdelningens andra administratör ingår att:

Sköta ordrar, kontroll och kontering av fakturor (i Agresso) Sköta diarieföring, beställningar och administration av varor och tjänster
Rollen kännetecknas av att vara verksamhetsutvecklande till sin karaktär. En stor del av arbetet innebär att i nära samarbete med avdelningschef och enhetschef:

Följa upp budget och göra månadsavstämningar (i Stratsys) Följa upp verksamhetsplanen Ge lösningsförslag på åtgärder vid avvikelser och att ta egna initiativ till förbättringar av budget/verksamhetsredovisning samt uppföljning

Vem är det vi söker?

Vi söker dig som har:

Minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, det vill säga verksamhetsplanering och budgetarbete, under de senaste tio åren Tidigare erfarenhet från arbete i ett planerings- och uppföljningssystem Utbildning inom ekonomi motsvarande tre års studier på gymnasienivå God generell systemvana samt goda kunskaper i Officepaketet Arbetat i ekonomisystem med exempelvis budgetarbete Vana av att arbeta självständigt och att ta egna initiativ i frågor som rör verksamhetsutveckling Mycket goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift samt är bekväm med att använda det engelska språket i tal och skrift

Det är meriterande om du även har:

Goda kunskaper i Excel Kunskaper i ekonomisystemet Agresso Erfarenhet av offentlig verksamhet

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är bekväm med att arbeta självständigt och kan finna en balans mellan de mer rutinbetonade administrativa arbetsuppgifterna och de av mer strategisk karaktär. Du ser detaljer i arbetet och kan genom ett proaktivt och metodiskt förhållningssätt finna eventuella avvikelser i det som rör verksamhetens ekonomi. Vi söker dig som i samråd med det interna nätverk du får tillhanda, vill hitta lösningar och en struktur som för verksamhetens planeringsarbete framåt. Då rollen innebär att ha många kontaktytor internt så är det av stor vikt att du har god en samarbetsförmåga.

Vad erbjuder vi dig?

Du blir en del i ett nätverk av planeringssamordnare och avdelningschefer och med rätt inställning och vilja ges god möjlighet att utvecklas i rollen. Anställningen är på heltid och tillsvidare. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Publiceringsdatum
2016-06-03

Kontaktperson för detta jobb
Du ansöker via Arbetsmiljöverkets hemsida: www.av.se/omoss/ledigajobb Vi tar endast emot ansökningar denna väg.

Fackliga kontaktpersoner är Anna-Carin Carlsson för Saco 010-730 90 67 och Hans-Ola Larsson för fackförbundet ST 010-730 94 67.

För mer information är du välkommen att kontakta på Manpower ansvarig rekryteringskonsult Jessica Maurell på telefon 08-402 74 11.

Välkommen med din ansökan senast den 20 juni 2016!

Varaktighet, arbetstid
100% .

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gunilla Eng Åbrandt 010-730 97 20

Företag
Arbetsmiljöverket Avdelning för kommunikation

Adress
Arbetsmiljöverket Avdelning för kommunikation
Lindhagensgatan 133
11279 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 133

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2887590

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arbetsmiljöverket Avdelning för kommunikation

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arbetsmiljöverket Avdelning för kommunikation: