Arbetsmarknadssekreterare till Aktivitetscenter
Malmö stad, Arbetsmarknadsområdet / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Malmö stad, Arbetsmarknadsområdet i Malmö I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med att påverka?
Arbetsmarknads-, gymnasie- och vuxenutbildningsförvaltningen är en av tre skolförvaltningar i Malmö stad. Vi ansvarar för utveckling och genomförande av gymnasieskola, vuxenutbildning samt arbetsmarknadspolitiska insatser. Idag är vi nästan 2 000 medarbetare och vi finns i hela Malmö. Vi arbetar för att få ungdomar och vuxna att bli aktiva i vårt samhälle. Vi finns för att skapa bästa möjliga förutsättningar för Malmöborna att kunna växa genom livslångt lärande. Vi ger kraft att växa.
JobbMalmö arbetar i samverkan med Malmö Stads stadsområden, och Arbetsförmedlingen med insatser för att stödja arbetslösa Malmöbor till arbete.
Insatsenheten/ Aktivitetscenter
Aktivitetscenter består av insatser som utför arbetsförmågebedömningar, erbjuder aktivering, arbetsprövning och arbetsträning i anpassad miljö för personer med svag eller oklar anknytning till arbetsmarknaden.
Publiceringsdatum2015-12-21ArbetsuppgifterFöljande huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
• Leda grupper vars syfte är att aktivera deltagarna och klargöra förutsättningarna för att påbörja arbetslivsinriktad rehabilitering.
• I nära samarbete med JobbMalmös andra enheter och andra myndigheter ansvara för deltagarprocessen under tiden på Aktivitetscenter.
• Vägledande, coachande och kartläggande samtal mot uppsatta mål i samverkan med anvisande myndighet.
• Ha kontakt och uppföljning med anvisande organisation
• Samarbeta med övriga funktioner inom Aktivitetscenter
• Ansvara för den individuella handlingsplanen och dokumentationen i ProCapita och SUS.
• Skriva sammanfattningar över vad som kommit fram under programtiden och rekommendation om fortsatt planering för varje deltagare.
• Delta i utvecklingsarbetet kring organisationens insatser och metoder.
KvalifikationerFör att vara aktuell för tjänsten ska du ha högskoleexamen med beteendevetenskaplig inriktning. Du ska ha minst två års arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har arbetat med grupper och arbetat som ett stöd för människor som står inför förändringar i sitt yrkesliv. Det är även meriterande om du arbetat med coachande samtal och har utbildning i coachande förhållningssätt.
Vi söker dig som har förmåga att skapa förtroende och att bygga relationer. Du är intresserad av att samverka med andra myndigheter. Du har lätt för att samarbeta, arbeta utvecklingsinriktat och är flexibel.
Du har god förmåga att utrycka dig tal och skrift samt att dokumentera i dokumentationssystem.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att medel beviljas.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt, enligt överenskommelse., upphör: 2016-12-31 Eventuellt med möjlighet till förlängning.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-18
Ange följande referens när du ansöker: 170-Arbetsmarknadssekreterare
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLars Ekström, Sektionschef 0709-317483
Facklig kontaktElzbieta Hansen, Vision 040-34 70 49
elzbieta.hansen@malmo.seKatrin Skatt Gåvertsson, Akademikerförbundet SSR
katrin.skatt-gavertsson@malmo.seFöretagMalmö stad, Arbetsmarknadsområdet
AdressMalmö stad, Arbetsmarknadsområdet
August Palms plats 1
20580 Malmö
KontorsadressAugust Palms plats 1 Malmö
Jobbnummer 2587469
Observera att sista ansökningsdag har passerat.