Arbetsmarknadssamordnare

Flens Kommun / Personaltjänstemannajobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla personaltjänstemannajobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Arbetsmarknadssamordnaren har samordningsansvaret för kommunens arbetsmarknadsåtgärder och är organiserad under Kommunledningsförvaltningen.



Genom vägledande, motiverande och aktiverande insatser och i samverkan med myndigheter och näringsliv arbetar vi tillsammans med socialförvaltningens arbetsmarknadsenhet för en god lokal arbetsmarknad och för att förbättra förutsättningarna för personer som står långt ifrån arbete att etablera sig på arbetsmarknaden, kommunal såväl som det privata näringslivet



Publiceringsdatum
2019-06-05

Dina arbetsuppgifter
Ditt uppdrag blir att samordna kommunens arbete tillsammans med socialförvaltningens arbetsmarknadsenhet och övriga förvaltningar. I uppdraget ingår att administrerar kommunens samtliga insatser för arbete och alternativ försörjning samt ansvarar för administrationen av transfereringar i olika system.



En annan viktig del av arbetet är att du ska vara bra på att samverka med arbetsgivare och andra arbetsmarknadsaktörer. Samarbete med arbetsförmedlare, socialsekreterare och övriga aktörer är en del av vardagen. Du behöver vara duktig på att arbeta såväl självständigt som att samarbeta för bästa resultat.



Kvalifikationer
Du har utbildning inom

• Beteendevetenskap eller liknande



Du är van vid att arbeta:

• utifrån ett coachande förhållningssätt och har det dokumenterat

• motiverande och entusiasmerande

• relationsbyggande för att uppnå goda resultat

• samverkande med många olika såväl roller som organisationer

• resultatorienterat utifrån uppsatta mål



Det är meriterande om du har erfarenhet av att:

• arbeta med arbetsmarknadsfrågor

• sätta dig in i arbetsförmedlingens olika insatser

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vi vill att du ska trivas, må bra och utvecklas med oss i Flens kommun. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling. Självklart omfattas din anställning av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Se även vår hemsida www.flen.se för mer information.



Vid frågor: Tf HR-chef Niklas Witt, 0157-43 00 98

Fackliga organisationer, kommunens växel 0157-43 00 00

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Niklas Witt, Tf. HR-ansvarig 0157-43 00 98

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens Kommun, Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Flens Kommun, Sveavägen 1

Jobbnummer
4819580

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: