Arbetsmarknadssamordnare
Åmåls kommun / Personaltjänstemannajobb / Åmål
2015-01-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Arbetsmarknadssamordnare" (publicerad 2020-01-14) ⬅️
Visa alla personaltjänstemannajobb i Åmål,
Säffle,
Bengtsfors,
Grums,
Mellerud eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål Kommunstyrelseförvaltningen söker
Arbetsmarknadssamordnare
Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en av Sveriges främsta kulturstäder som dessutom har en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på
www.amal.seAnställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 % med tillträde 2015-03-01 eller enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.
Placering
Arbetsmarknadssamordnaren är för närvarande placerad vid enheten för arbete och försörjning inom Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen. Närmaste chef är enhetschefen.
Publiceringsdatum2015-01-23Dina arbetsuppgifterArbetsmarknadssamordnaren ansvarar för kontakter med arbetsgivare i Åmåls kommun. Detta kommer ske i nära samarbete med Åmåls kommuns näringslivsutvecklare. I arbetsuppgifterna ingår att skapa goda relationer med näringslivet för att möta de arbetskraftsbehov som finns inom kommunen. Du kommer att arbeta tätt med övriga handläggare på enheten för att kartlägga den tillgängliga arbetskraftens kompetens och för att på så vis tillmötesgå arbetsgivarnas behov. Arbetet innebär att nätverka bland annat genom att delta i forum där näringslivet och kommunen möts. I arbetet ingår även kontakter med arbetssökande där du kommer att hjälpa dem att komma i kontakt med potentiella arbetsplatser.
Kvalifikationskrav
Du har akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer är relevant för anställningen. Vi har som krav att du har mint två års erfarenhet av arbete med näringslivsfrågor som arbetsgivaren bedömer lämplig för arbetet och som gett dig goda kunskaper för att skapa kontaktnät. Andra krav är att du tidigare arbetat med försäljning, och eller marknadsföring med näringsliv och företag som kunder. B-körkort krävs.
Meriterande
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande men inget krav. Vi ser gärna att du arbetat med förändringsarbete på individnivå.
Dina personliga egenskaperDu har lätt för att skapa förtroendefulla kontakter med människor och företag. Som person har du förmåga till helhetssyn, att ta egna initiativ och arbeta proaktivt samt målinriktat.
Information lämnas av
Enhetschef, Porya Khorshid telefon 0532-170 77
Vision, Jerry Saxin,
jerry.saxin@amal.seSå ansöker duVälkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen den 1 mars 2015. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via epost eller pappersformat. Detta sker antingen via länken ?Jobba hos oss? på Åmåls kommuns hemsida,
www.amal.se , eller genom ?
Klicka på denna länk för att göra din ansökan? på Platsbanken.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-01
Ange följande referens när du ansöker: KS 2015/22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Porya Khorshid 0532-170 77
Facklig kontaktVision Jerry Saxin 0532-174 28
FöretagÅmåls kommun
AdressÅmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL
KontorsadressKungsgatan 26
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2139484
Observera att sista ansökningsdag har passerat.