Arbetsmarknadskoordinator
Kungälvs kommun, AME / Vårdarjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla vårdarjobb i Kungälv,
Göteborg,
Partille,
Lerum,
Mölndal eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, AME i Kungälv I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Arbetsmarknadsenheten (AME) tillhör sektor Trygghet och stöd i Kungälvs kommun. AME erbjuder bl.a. stöd vid arbetsträning, praktikanskaffning samt utredning av arbetsförmåga för personer som står långt ifrån arbetsmarknaden. AME är även en betydande del inom Framsteget, en samlokaliserad verksamhet bestående av fler aktörer så som ex, arbetsförmedlingen, socialtjänsten m.fl. De vänder sig företrädelsevis till unga vuxna i åldern 16-29 år som står utanför arbetsmarknaden och eller studier. Enheten handlägger även stödanställningar inom kommunen, feriejobb för ungdomar. AME utför vissa uppdrag i skog och mark samt strandstädning.
Publiceringsdatum2020-03-16ArbetsuppgifterSom Arbetsmarknadskoordinator på AME ingår följande arbetsuppgifter i grundtjänsten:
Ansvara för att möjliggöra en effektiv process mot arbete/studier, motiverande samtal, matcha individens förmågor och förutsättningar till arbete eller studier, stöd och uppföljning under arbetsträning/praktik, stöd till handledare på arbetsplatser samt samverkan/nätverkande med andra professionella parter runt individen. Ansvara för arbetsmarknadsplan samt social dokumentation i verksamhetssystem Treserva.
Som Arbetsmarknadskoordinator är ditt uppdrag i huvudsak att bistå personer som är i behov av stöttning ut i egen försörjning genom arbete/studier.
KvalifikationerHögskoleutbildning inom beteendevetenskapligt ämne. De krav som yrket ställer är 3-5 års arbetslivserfarenhet av arbete som arbetsgivaren bedömer som relevanta. Goda kunskaper och färdigheter i Officepaketet samt dokumentationsvana i verksamhetssystem samt B-körkort är ett krav. Meriterande är dessutom utbildning inom IPS, SE och MI samt vana av administration.
Vi ser gärna att du har vana av att arbeta med personer med olika typer av psykiska och kognitiva diagnoser samt missbruk.
Som person vill vi att du som söker är målmedveten, ansvarstagande, flexibel, social och lyhörd samt att du alltid har ett professionellt bemötande i alla kontakter. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2020-05-01 , upphör: 2022-03-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKungälvs kommun, AME
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A940905".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)
Arbetsplats Kungälvs kommun, AME
Jobbnummer 5151565
Observera att sista ansökningsdag har passerat.